تازه های سایت

کد مطلب: 12735
7. شهريور 1392 - 8:33
پایگاه خبری گرو : فرماندار شهرستان نهاوند گفت: مراسم یادوار ه شهدای روحانی نهاوند با حضور عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبی مولوی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد شهدای روحانی شهرستان نهاوند در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان آیت الله حیدری و  آیت الله قدوسی  به همراه 14 شهید والا مقام روحانی روز یک شنبه آینده در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

مولوی گفت: انس با شهدا و یاد شهدا نیاز جامعه ماست و ما باید به هر مناسبتی این یاد را در جامعه خود تقویت کنیم و از آنجایی که بین شهدا، بیشترین سهم را در اقشار، شهدای روحانی دارند که به فرموده امام (ره) هیچ قشری به اندازه قشر روحانیت، شهید تقدیم انقلاب نکرده٬ پاسداشت این خدمات ارزشمند حوزه به جامعه، باید یکی از اولویت های روحانیون باشد.

 

وی افزود: با وجود همه فتنه هایی که دشمنان در مسیر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ایجاد می کنند، برگزاری یادمان شهدا به ویژه شهدای روحانی، توطئه های آنها را نقش بر آب می کند.

 

فرماندار نهاوند عنوان کرد: تقدیم 16  شهید طلبه و روحانی نهاوندی که شاگردان مکتب امام جعفر صادق (ع) بودند، حوزه علمیه  نهاوند را به عنوان یک حوزه علمیه شاخص در استان  همدان و کشور معرفی کرده است.

 

مجتبی مولوی بیان داشت: در این مراسم  که روز یک شنبه 10 شهریور  و از ساعت 10 صبح در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) نهاوند برگزار می شود  از خانواده های 16  شهید طلبه و روحانی نهاوند  تجلیل و حضرت آیت الله سید احمد خاتمی عضو هئیت رئیسه مجلس خبرنگاه رهبری و امام جمعه موقت شهر تهران  به ایراد سخن خواهد پرداخت.

 

شهید روحانی آیت الله قدوسی" شهید شاخص ملی و کشوری " است

 

مولوی از شهید روحانی آیت الله قدوسی  به عنوان شهید شاخص ملی و کشوری دیگر شهرستان نهاوند نام برد و گفت: شهید ایت الله قدوسی اولین دادستان کل کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که در 14 شهریور سال 1360 توسط  منافقین زبون ترور و به شهادت رسید.

 

وی گفت: در بین شهدای  روحانی نهاوند  شهید شاخص و ملی  به نام شهید ایت الله محمد علی حیدری اولین نماینده مردم  شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی  بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب و اولین امام جمعه شهر نهاوند  که در حادثه  انفجار  دفتر حزب مرکزی در هفت تیر  سال 1360 توسط منافقین کور دل به شهادت رسید.

 

فرماندار نهاوند عنوان کرد: تجلیل از شهدا و برگزاری مراسم یادواره آنها در نفس عمل، کاری فرهنگی، عبادی و تبلیغی است که در راستای حفظ ارزشها و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی صورت می گیرد اما مهمترین هدف این مراسم آشنایی جوانان امروزی با این شهدای بزرگوار است.

 

دیدگاه شما