تازه های سایت

کد مطلب: 12398
26. مرداد 1392 - 9:24
رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نهاوند گفت: سالروز بازگشت اولین گروه از آزادگان سرفراز در ۲۶ مرداد ۶۹ به میهن از دوران غرور آفرین و درخشان تاریخ انقلاب اسلامی است که می بایست برای همیشه زنده نگه داشته شود.
s_200_150_16777215_00_images_Social_azadegan.jpg

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، علی رضا علی بخشی اظهار کرد: آنچه موجب شد ما در جنگ نابرابر هشت سال دفاع مقدس به پیروزی برسیم رشادت های جوانان در میدان های جنگ و مقاومت و ایستادگی آزادگان سربلند در اسارت بود که با تحمل سختی های بسیار با عزت و افتخار به میهن بازگشتند.

 

علی بخشی گفت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی، مدیون خون شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگانی است که همه هستی خود را وقف اعتلای و ماندگاری ایران اسلامی کردند که با تحمل سختی ها برای ایران اسلامی عزت و افتخار آفریدند.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند در طول هشت سال دفاع مقدس 98 آزاده سرافراز داشته است گفت: این آزادگان با فداکاری های خود حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب دارند و باید همواره قدردان رشادت های آنها بود.

 

وجود 98 آزاده سرافراز در نهاوند

 

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نهاوند عنوان کرد: از مجموع 98 آزاده سر افراز شهرستان نهاوند دو نفر به نامهای شهید ساجعلی خویشوند و شهید روحانی محمد حسین ترابی در دوران اسارت در زندان رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند که با اتمام جنگ تحمیلی جنازه پاک و مطهر آنها به نهاوند منتقل و پس از مراسم تشییع به خاک سپرده شدند.

 

علی رضا علی بخشی بیان داشت: تا کنون پنج نفر از آزادگان سرافراز نهاوند بعد از رهایی از اسارات به علت جانبازی به فوض عظیم شهادت نائل شدند.

 

علی بخشی اظهار داشت: 85 نفر از ازادگان نهاوند بعد از آزادی از زندان های رژیم بعث عراق و بازگشت به شهرستان نهاوند مشغول به اشتغال شدند و در قسمت های مختلف ادارات و سازمانهای دولتی مشغول به خدمت به مردم و انجام وظیفه شدند و سه نفر دیگر نیز بعلت ناراحتی و مشکلات جسمی دوران اسارت از مزایا و حقوق حالت اشتغال استفاده می کنند.

 

وی در پایان گفت: شهرستان نهاوند دارای سه هزار جانباز، ایثارگر و آزاده است که از این تعداد 700 نفر بالای 25 درصد جانبازی،17 نفر بالای 70 درصد هستند و تعظیم ایثارگران و آزادگان یک وظیفه دینی و ملی است که همواره باید این انسانهای صبور را الگوی خود قرار داد.

 

 

 

 

منبع:مهر

دیدگاه شما