تازه های سایت

کد مطلب: 11064
26. خرداد 1392 - 8:40
کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری طی پیامهای جداگانه، انتخاب حسن رحانی را تبریک گفتند.
خبرگزاری فارس: تبریک نامزدهای انتخابات به حسن روحانی رییس جمهور منتخب

به گزارش پایگاه خبری گرو ، با اعلام نتیجه نهایی انتخاب ریاست جمهوری و پیروزی حجت‌الاسلام حسن روحانی، پنج نامزد دیگر این انتخابات طی پیام‌های جداگانه به وی تبریک گفتند.

پیام‌های تبریک به شرح ذیل است:

* محمدباقر قالیباف

بسم الله الرحمن الرحیم

«ستایش می کنم خداوند را به خاطر اتمام نعمتش، و تصمیم در برابر عزتش، و حفظ و نگهداری از معصیتش» (علی علیه السلام)

ملت شریف و بزرگوار ایران؛

امید دارم همانگونه که با نسیم حضورتان عطر مشارکت در میهن اسلامی دگر باره معنا گرفت، با نسیمی دیگر نیز درون و پیرامون ما از جهل و تحجر تهی گردد و معطر به معنویت و شعور جمعی به سوی سرمنزل مقصود رهسپار گردیم. در همه این سال های در خدمت شما حاضر بودن، به کرات آموخته ام که: «گر من از دوست بنالم نفسم صادق نیست؛ خبر از دوست ندارد که ز خود با خبر است.»

در تمام آن سالهایی که با شما گذشت همراه با یکدیگر سطوری از صفحات پر افتخار این مرز و بوم را با تاسی به فرهنگ جهاد و شهادت نگاشته ایم. در همه آن سالها حرکت از شما ملت سرافراز بوده و برکت نیز به طبع آن از خداوند متعال؛ اما در خاطر مشترک ما لحظاتی نیز ثبت شده است که هنوز تاریخ در باب آن به قضاوت ننشسته است:

قیمت عشق نداند قدم صدق ندارد      سست عهدی که تحمل نکند بار جفا را

گر مخیر بکنندم به قیامت که چه خواهی    دوست ما را به همه نعمت فردوس شما را

گر سرم می رود از عهد تو سر باز نپیچم     تا بگویند پس از من که به سر برد وفا را

اکنون که برگی دیگر از تاریخ پر افتخار این سرزمین در حال تحریر است، بر خود واجب می دانم به یازدهمین منتخب ملت ایران، حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی تبریک و تهنیت عرض نمایم و آرزوی موفقیت ایشان را که نیاز حیاتی این برهه است، از خداوند منان خواستارم. امیدوارم با در نظر گرفتن مطالبات بحقِ نیمه دیگر این حماسه سیاسی، زمینه‌های عملی وحدت، همدلی و همبستگی ملی را فراهم آوریم؛ لیس للانسان الا ما سعی.

* سعید جلیلی

جمهوری اسلامی ایران این میراث بزرگ امام راحل بار دیگر در 24 خرداد 1392 جمهوریت خود را بر مبنای گفتمان اسلام ناب به رخ جهان کشیده و نمایشی پرشکوه از انتخابات ازاد را بر مبنای الگوی مردم سالاری دینی نشان داد.

با سپاس بیکران به درگاه الهی و با قدردانی از ملت بزرگ ایران که با حماسه‌ای دیگر پشتوانه‌ای سترگ را برای اقتدار، سربلندی و پیشرفت نظام خلق کرد و با تشکر و تبریک به رهبر فرزانه انقلاب به خاطر تمهید این حماسه بزرگ، برای رئیس‌جمهور منتخب مردم برادر گرامی جناب حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جهت دفاع از آرمان‌ها و حقوق ملت ایران و اعتلاء و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت می‌کنم و به ایشان برای کسب اعتماد ملت ایران صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

با تشکر خاضعانه از ابراز لطف همه عزیزان که اهداف و برنامه‌های مرا به اهداف و آرمان‌های انقلاب نزدیک‌تر دانسته و به آن رأی دادند، تقاضا دارم با حفظ حضور هوشمندانه در صحنه انقلاب، رئیس‌جمهور منتخب را در پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی و اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم یاری نمایند.

* محسن رضایی

بسمه تعالی

حسبنالله ونعم الوکیل، نعم المولی و نعم النصیر

ملت شریف و عزیز ایران

حماسه باشکوهی که خلق کردید بار دیگر جان تازه‌ای به مردم سالاری دینی داد. اینجانب  این حماسه بزرگ را به محضر رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی و شما ملت عزیز ایران تبریک عرض می کنم و به تشخیص و تصمیم شما احترام می گذارم.

به جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی نیز تبریک می‌گویم و از خداوند متعال توفیق ایشان را در عبور از مشکلات امروز و رسیدن به آینده‌ای درخشان برای کشور خواستارم.

از مردم شریف کشور از ارس تا اروند، از البرز تا زاگرس پر افتخار هم به خاطر حمایت از این سرباز همیشگی خود تقدیر و تشکر می کنم و با توجه به درخواستهای مکرر مردمی برای ارایه برنامه هایم به دولت آینده باید ابراز کنم که از هیچ کوششی برای نمایندگی شما در رفع تنگناهای زندگیتان فرو گذاری نخواهم کرد.

اما چند جمله از سر اخلاص با رییس جمهور آینده جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی:

ازآنجایی که طی  یکسال گذشته بیش از 300 شهرستان، شهر و روستا و بیش از 40 دانشگاه را از نزدیک سرکشی کردم و مهمان سفره های پر مهر مردم کشور بوده  و با آنها نان و نمک خورده ام و شادیها و درد ها و غمهای آنها را از نزدیک درک کرده ام ، حال لازم می دانم از سر تکلیف و امانت چند نکته را به حضورتان انتقال دهم.

1- اقوام ستونهای مستحکم فرهنگ و معرفت ایرانی – اسلامی اند که امروز نیاز به توجه و بازشناخت نقش آنان زیر آسمان فرهنگ ایران بزرگ به عینه دیده می شود، لر ، کرد ، عرب ، آذری ، ترکمن ، بلوچ ، گیلک ، مازنی و . . .  همه و همه یعنی ایران مقتدر، این اقتدار از نفی نگاههای سخیف تا تعریف سهم آنها در اداره کشور یک امر ضروری است.

2- مردم شریف ، ولایتمدار و عاشق ایران در پاره ای از مشکلات که ناشی از سوء مدیریت در رسیدگی به مسایل اقتصادی آنهاست بعضا روزهای سختی را در زندگی خود تجربه می کنند، «فقر ، بیکاری و گرانی » باید از چهره ایران زدوده شود و یک زندگی در شأن مردم ایران برای آنها فراهم آید .

3- سرمایه های انسانی و نخبگان بی بدیل کشور در جهاتی پشت درب بی تدبیری مانده اند، باید قیود حضور این سرمایه ها را در مشارکت  برای آبادانی کشور برداشت، امروز دختران و پسران ما با سطح تحصیلات بالا باید توان خود را در پیشرفت کشور به کار بگیرند و این راهگشایی نیاز به برنامه دارد.

4- خواهران و برادران ، کشاورزان، کارمندان، هنرمندان و فرهنگیان، نیروهای نظامی و انتظامی ، بازنشستگان و . . . بعضا با تنگی معیشت مواجه اند و رفع مشکلات آنها نیاز به برنامه، تدبیر و تلاش مجاهدانه دارد.

5- فراهم کردن محیط کسب و کار و حمایت جدی از کارآفرینی کلید عبور از مشکلات اقتصادی کشور است.

درک درست شرایط امروز ایران خصوصاً از سوی دولت مردان، تصمیم سازان و تصمیم گیران امری اجتناب ناپذیر و عدم شناخت دقیق وضعیت کنونی، موجب تحمیل هزینه های جبران ناپذیر و هدر دادن فرصت های بزرگ فراروی ملت عزیز ایران است. به نظر بنده کشور امروز نیاز به دولتی فراگیر برای تحقق جهاد اقتصادی و رفع تنگاهای مردم دارد. این مردم دولتی شایسته شأن خود با تدبیر، اقتدار، شجاعت، صداقت و توان اجرایی و عملیاتی بالا در اداره امور کشور دارند که بتواند با بهره گیری از تمام توان کشور آرامش را به خانه ها بازگرداند.

بنده ضمن تقدیر و تشکر از حماسه سیاسی مردم ایران از خداوند متعال برای شما آرزوی موفقیت کرده و امروز باز هم خود را در صف اول خیزش همدلانه و اخلاق محور برای دفاع از حقوق مردم و پیشرفت ایران بزرگ اسلامی و ملت سرافرازمان می دانم.

برای سرباز این مرز و بوم جهاد هیچ وقت به پایان نمی رسد. از درگاه حضرت حق سربلندی ملت ایران، مقام معظم رهبری و حضرتعالی را در خدمت به آحاد مردم جامعه خواهانم.

* علی اکبر ولایتی

بسمه تعالی

حجه الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم منتخب

باسلام

حضور حماسه ساز ملت بزرگ ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انسجام ملی را به نمایش گذاشت و در این برهه حساس، امنیت ملی را تقویت کرد و دشمنان ملت را نا امید ساخت.

پیروز اصلی این میدان همانا مردم فهیم ما هستند که به دعوت رهبر محبوب خود پاسخ گفتند و حماسه سیاسی را رقم زدند. جنابعالی نیز موفق به کسب رأی اعتماد ملت شدید که مایه مسرت است.

این انتخاب را به مقام معظم رهبری، ملت شریف و جنابعالی تهنیت می گویم و تداوم توفیق را برایتان مسالت می‌کنم.

امید می‌رود در دوره ریاست جنابعالی، ‌مبانی «مردمسالاری دینی» که یادگار امام راحل است تحکیم یافته و گفتمان رهبری در «عدالت و پیشرفت» تحقق یابد و بتوان با همدلی، قانونگرایی، ولایتمداری و تعامل قوا نقاط ضعف را بسرعت برطرف کرد و با پیگیری راهبرد «مقاومت مدبرانه» بر حق و دستاوردهای هسته‌ای ابرام ورزید.

اینک با این اقبال مردمی و پس از تنفیذ و تحلیف، جنابعالی رئیس جمهور همه ملت و از جمله جریانها و افراد رقیب هستید و لذا همراهی، همکاری و رعایت احترام جنابعالی،‌ وظیفه همگان است.

خداوند بزرگ را شاکریم که نعمت های بیکران خود را همواره بر ملت ما ارزانی داشته است و امیدوارم قدردان نعمت های او باشیم . انه ولی النعم

* سید محمد غرضی

به ریاست محترم جمهوری منتخب تبریک می‌گویم و توفیق ایشان را در برآوردن خواست های ملت ایران یعنی توسعه فضای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورکه لازمه توسعه جمهوریت و اسلامیت در شأن ملت ایران است از خداوند متعال مسئلت دارم.

یقیناً وظیفه همه نامزدها و ملت ایران حمایت از رئیس جمهوری منتخب مردم در حرکت به سوی اعتلای انقلاب اسلامی و آرزوی موفقیت برای ایشان است.

بنا بر این گزارش، غلامعلی حدادعادل و محمدرضا عارف نیز که در طول انتخابات، از رقابت ها کناره‌گیری کرده بودند، با پیام های جداگانه‌ای انتخاب حسن روحانی را تبریک گفتند.

این اقدام شایسته نامزدهای انتخابات که در این دوره شاهد آن بودیم، گامی مهم برای نزدیکی قلوب مردم و مسئولین به یکدیگر برای ادامه مسیر راه پیشرفت کشور خواهد بود.

دیدگاه شما