تازه های سایت

کد مطلب: 10556
9. خرداد 1392 - 9:29
زن متهم با معرفی خودش به عنوان همسایه مالباختگان، آنان را فریب می‌داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو  به نقل از باشگاه خبرنگاران، تسهیل شرایط برای گرفتن وام از جمله شگردهای رایجی است که تبهکاران برای کلاهبرداری از شهروندان به آن متوسل می‌شوند. این بار نیز زنی میانسال به نام محبوبه با همین ترفند از 20 زن کلاهبرداری کرد و از هرکدامشان مبالغ هنگفتی را گرفت. این پرونده که در دادسرای عمومی تهران در حال رسیدگی است، زمانی تشکیل شد که زنی میانسال اعلام شکایت کرد.

او گفت: «من برای خرید جهیزیه دخترم با مشکل مالی مواجه بودم و دنبال راهی برای تامین این هزینه می‌گشتم، در همین اثنا با زنی به نام محبوبه آشنا شدم که ادعا می‌کرد در همسایگی ما زندگی می‌کند. این زن برخورد صمیمانه‌ای داشت و طوری حرف می‌زد که کاملا به وی اعتماد کردم و با این‌که قبلا ندیده بودمش باورم شد که همسایه‌مان است. این زن بحث وام را پیش کشید و گفت آشنایانی در بانک دارد و با کمک آنها می‌تواند خارج از روال اداری و در مدت سه هفته برای هر شخصی که معرفی کند، وام بگیرد.

من با شنیدن حرف‌های او وسوسه شدم و خواهش کردم اگر ممکن است پرونده مرا هم به جریان بیندازد. محبوبه از من پرسید به چه مبلغی نیاز دارم. من که حدود هشت میلیون تومان کم داشتم خواسته‌ام را گفتم و آن زن توضیح داد باید دو میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت بدهم تا کارها انجام شود. من که به محبوبه اعتماد کرده بودم، این مبلغ را در اختیار وی گذاشتم و از همان زمان دیگر خبری از محبوبه نشد.

من که هنوز فکر می‌کردم او حقیقت را گفته و واقعا همسایه‌مان است از اهالی محل پرس‌وجو کردم، ولی هیچ‌کس چنین زنی را ندیده بود و نمی‌شناخت. تازه آن موقع بود که فهمیدم به سادگی هرچه تمام‌تر فریب خورده‌ام و آن زن از من کلاهبرداری کرده است.»

پس از طرح این شکایت، تحقیقات برای شناسایی زن متهم آغاز شد، اما تا قبل از کشف ردپای زن شیاد، مالباختگان دیگری نیز با مراجعه به دادسرا علیه محبوبه شکایت کردند و گفتند این زن به بهانه پرداخت وام از آنان مبالغ کلانی را دریافت کرده و سپس متواری شده است.

یکی از این زنان گفت: «من متهم را در پارک محله‌مان دیدم و باتوجه به حرف‌هایی که زد و نشانی‌هایی که داد، باورم شد واقعا در همسایگی ما زندگی می‌کند. او خیلی مهربان به نظر می‌رسید و مودبانه صحبت می‌کرد، طوری که اصلا به ذهنم خطور نکرد، ممکن است کلاهبردار باشد. در نهایت هم مبلغ یک میلیون تومان به وی دادم تا وامی پنج میلیون تومانی برایم بگیرد، اما ناپدید شد.»

مشخصاتی که شاکیان ارائه دادند به پلیس کمک کرد و بالاخره کارآگاهان محبوبه را شناسایی و بازداشت کردند. این زن ابتدا قصد نداشت زیر بار اتهام کلاهبرداری برود، اما وقتی با شکات مواجه شد به جرائم‌ خود اقرار کرد.

محبوبه گفت: «شوهرم مدتی قبل دچار بحران مالی شد و من برای این‌که به وی کمک کنم و پولی در اختیارش قرار بدهم تا بدهی‌هایش را بپردازد، این نقشه را طراحی کردم.»

متهم ادامه داد: «من در محله‌های مختلف تهران پرسه می‌زدم و وقتی زنی را تنها می‌دیدم، به طرفش می‌رفتم و سر صحبت را با او باز می‌کردم. در حین گفت‌وگو بحث را به مشکلات مالی می‌کشاندم و بعد ادعا می‌کردم آشنای بانفوذی در بانک دارم که تا به حال برای هر کسی که معرفی کرده‌ام وامی فوری با بهره کم تهیه کرده است.

از بین زنانی که صحبت می‌کردم، خیلی‌ها به حرف‌هایم اعتماد نمی‌کردند یا می‌گفتند نیازی به وام ندارند اما 20 زن فریب حرف‌هایم را خوردند و پولی را که می‌خواستم به من دادند و به این ترتیب به سادگی از آنها کلاهبرداری کردم.»بنابر این گزارش، پرونده متهم اکنون در حال رسیدگی است و زن شیاد همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

دیدگاه شما