تازه های سایت

کد مطلب: 10468
7. خرداد 1392 - 9:07
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند گفت: سرانه کتاب برای هر دانش آموزنهاوندی در سال تحصیلی جاری با رشد نیم درصدی به پنج جلد رسیده که تا حدودی به وضعیت مطلوب نزدیک می باشد.

به گزارش پایگاه خبری گرو :  "جمشید ذکایی" با اعلام این مطلب درجلسه انجمن کتابخانه های عمومی نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود:در حال حاضر تعداد کتابخانه های موجود در آموزشگاههای این شهرستان 140 هزار جلد می باشد که در مقایسه با جمعیت دانش آموزی سرانه کتاب پنج جلد می باشد.

وی توسعه فرهنگ مطالعه در سطح جامعه را نیازمند توجه جدی به فرهنگ مطالعه و انس دانش آموزان با کتاب دانست و گفت: اگر بخواهیم فرهنگ مطالعه در سطح جامعه به امری نهادینه تبدیل شده و به گفته رهبر انقلاب کتاب در متن زندگی مردم وارد شود لازم است که کتاب و کتابخوانی در آموزش و پرورش مورد حمایتهای ویژه قرار گیرد .

"ذکایی" تقویت و غنی سازی کتابخانه های مدارس را یکی از سیاستهای این اداره برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با کتاب و مطاله ذکر کرد و افزود:به منظور غنی کردن کتابخانه های مدارس امسال 140 نمایشگاه در 140 آموزشگاه برگزار شد و 10 هزار جلد کتاب به قیمت 130 میلیون ریال با تخفیف 20 درصد در اختیار مدارس قرار گرفت.

وی توسعه کتابخانه های کلاسی را از دیگر برنامه های این اداره ذکر کرد و گفت: به منظور دسترسی سریع دانش آموزان به کتابهای مورد نظر، کتابخانه های کلاسی در سطح مدارس تشکیل شده که در حال حاضر تعداد آنها به 199 کتابخانه رسیده است .

وی همچنین گفت: در حال حاضر تمامی مدارس شهرستان دارای کتابخانه با کتب مناسب می باشند که از مجموع کتابخانه های موجود 70 آموزشگاه دارای کتابخانه مستقل و 77 آموزشگاه نیز دارای کتابخانه غیر مستقل می باشند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش نهاوند برگزاری مسابقات کتابخوانی را از دیگر راهکارهای لازم برای انس دانش آموزان با کتاب عنوان کرد و گفت: در این راستا در سال تحصیلی جاری در دوره های مختلف تحصیلی مسابقات کتابخوانی در سطح مدارس به عمل آمده و به دانش آموزان نیز هدایایی ارزشمند داده شده است.

دیدگاه شما