تازه های سایت

کد مطلب: 10458
6. خرداد 1392 - 10:30
نیمار بیست و هشتمین بازیکن برزیلی بارسلوناست. "فائوستو دو سانتوس" اولین بازیکن برزیلی بارسلونا به حساب می‌آید که در سال 1931 به این تیم پیوست.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، بازیکنان برزیلی در همه پست‌ها برای بارسا به میدان رفته‌اند. البته بعضی از آنها حتی نتوانسته‌اند برای یک دیدار هم که شده با پیراهن این تیم به میدان بروند. صرفنظر از آلوس، آدریانو، بلتی و برخی دیگر، آنهایی که واقعا در ذهن مانده‌اند کسانی هستند که در پست خط حمله این تیم بازی کرده‌اند. "اواریستو دو ماچدو"، "روماریو"، "رونالدو" و "ریوالدو" چهره‌های اصلی تاریخ باشگاه بارسا محسوب می‌شوند.

اواریستو در سال 1957 به تیم فوتبال بارسا پیوست و قبل از اینکه در سال 1962 از این تیم جدا شود، 173 گل به ثمر رساند. روماریو فقط دو فصل در بارسلونا حضور داشت اما به وعده خود در خصوص به ثمر رساندن 30 گل در هر فصل عمل کرد. رونالدو، برزیلی بعدی بارسا بود. او در فصل 97-96 به بارسا پیوست و فقط یک فصل در نیوکمپ حضور داشت. اما همین یک فصل کفایت می‌کرد تا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گلزنان تاریخ باشگاه بارسا لقب بگیرد: 47 گل در 51 مسابقه.

ریوالدو در سال 1999 از دپورتیوو به بارسا پیوست. عملکرد بی‌مانند این بازیکن در آن سال باعث شد که توپ طلای جهان به این بازیکن برسد.

و آخرین برزیلی بزرگ بارسلونا کسی نبود جز رونالدینیو. این بازیکن در سال 2003 از پاریسن‌ژرمن به بارسا پیوست. جادوی او سبب شد تیم متوسطی که پنج فصل هیچ جامی نبرده بود، به یک تیم برنده تبدیل شود.

دیدگاه شما