تازه های سایت

کد مطلب: 10448
6. خرداد 1392 - 10:21
پایگاه خبری گرو ،اخبار نهاوند : فرماندار شهرستان نهاوند: مجوز مرکز رشد واحدهاي فناور شهرستان نهاوند از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در سال جاري صادر و به زودي راه‌اندازي مي شود

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبي مولوي فرماندار شهرستان نهاوند در جلسه هماهنگي و برنامه ريزي پارک علم و فناوري نهاوند گفت: با توجه به تأکيد مقام معظم رهبري مبني بر ايجاد زمينه هاي لازم و هموار کردن مسير، نخبگان و اهل علم و صاحبان سرمايه  به تشکيل شرکتهاي دانش بنيان قصد داريم مرکز رشد و توسعه فن آوري نهاوند را احداث کنيم.
 مولوي افزود: با توجه به فراهم بودن زير ساخت هاي مناسب در زمينه کشاورزي، صنعت و خلاقيت نخبگان در شهرستان نهاوند و به منظور حمايت و پشتيباني از مراکز توليدي نهاوند احداث مرکز رشد واحدهاي فناوري نهاوند اجتناب ناپذير است.
وي گفت: اين نمايندگي به منظور حمايت از نخبگان، فناوران نوپا و بنگاه‌هاي اقتصادي که داراي طرح‌هاي خلاقانه براي بروز کردن و همگام شدن با تحولات اقتصادي کشور هستند، راه‌اندازي مي شود.
فرماندارشهرستان نهاوند اعلام کرد: پارک علم و فناوري شهرستان نقش کليدي در استقلال کشور و پويايي نظام و ايجاد اشتغال پايدار و پيش‌بيني تسهيلات لازم براي کاهش ضريب شکست مربوط به سرمايه‌گذاري براي محققان و نوآوران اقتصادي ايفا مي‌کند.
وي  با اشاره به ظرفيت شهرستان نهاوند در حوزه کشاورزي، منابع طبيعي و محيط زيست و صنعت افزود: وجود مجموعه دانشگاهي و مزرعه علمي پژوهشي از ديگر دلايل راه اندازي اين مرکز رشد در شهرستان نهاوند به شمار مي آيد.
 خسرو پيري رئيس پارک علم و فن آوري استان همدان نيز در ادامه هدف از راه اندازي اين مرکز رشد درنهاوند را حمايت از شرکت هاي فناور در حوزه کشاورزي و منابع طبيعي به منظور توليد علم و ثروت، ايجاد فضاهاي مناسب براي تحقيق و پژوهش و کاربردي‌کردن نتايج پژوهش‌ها براي شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادها، ايجاد اشتغال براي نيروهاي تحصيل‌کرده در سطح شهرستان و ايجاد ارتباط قوي بين دانشگاه و صنعت ذکر کرد.
 پيري گفت: توسعه کسب‌وکار دانش‌بنيان، حمايت از نوآوري و خلاقيت نيروهاي جوان محقق، کمک به رونق اقتصادي محلي مبتني بر فناوري، ايجاد فضاي لازم براي گسترش واحدهاي فناور کوچک و متوسط دانش‌بنيان، فراهم ‌نمودن زمينه مناسب به‌ منظور جذب کارآفرينان و دانش‌آموختگان دانشگاهي و توليد و توسعه محصولات و فرآيندهاي فناور قابل عرضه در بازار را از ديگر اهداف راه اندازي اين مرکز رشد است.
وي در پايان افزود: بايد با ايجاد زمينه هاي لازم و هموار کردن مسير، نخبگان و زبدگان و اهل علم و صاحبان سرمايه را به تشکيل شرکتهاي دانش بنيان تشويق کرد

دیدگاه شما