تازه های سایت

کد مطلب: 10142
28. ارديبهشت 1392 - 8:37

 

 


پایگاه خبری گرو : امام جمعه نهاوند گفت: برای تأئید یا رد صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری هیچ فرد و یا گروهی حق ندارد برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه شهرستان نهاوند در مصلی امام خمینی(ره) اظهار داشت: شورای نگهبان بعنوان تنها مرجع رسمی و قانونی تأئید و یا رد صلاحیت کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بدون در نظر گرفتن حواشی و جوسازی های داخلی و خارجی فقط با توجه به مر قانون به بررسی صلاحیت ها و نتایج آن می پردازد.

مغیثی بیان داشت: افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال ایجاد نفاق و اختلاف میان مردم و مسئولین هستند در خدمت اهداف دشمن و برنامه های آنان کار می کنند و مرتکب گناهی نابخشودنی شده اند

وی گفت: عرصه انتخابات نباید به عرصه اختلاف و دشمنی و به جان هم افتادن افراد و گروه ههای مختلف سیاسی تبدیل شود و همه باید تحت فرامین و خواسته های مقام معظم رهبری حرکت و اعتدال در این مورد هم رعایت کنیم.

امام جمعه نهاوند با اشاره به مواضع و موضع گیری های اخیر افراد و بعضی گروه های سیاسی در مورد رد و یا تأئید صلاحیت بعضی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت:  تأئید و رد صلاحیت افراد وظیفه شورای نگهبان است و به هیچ شخص و یا گروه دیگری ربطی ندارد  و وظیفه اصلی ما اطاعت از قانون و تمکین در مقابل رای شورای نگهبان است.

عباسعلی مغیثی اعلام کرد: اگر قرار باشد هر فرد و گروهی هر طور خواست سخن بگوید و رفتار و اتحاد و وحدت و آسایش مردم و کشور را تهدید کند تا به اهداف خود برسد به خون شهدا و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی خیانت کرده است.

مغیثی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دعوت مردم و سفارش آنها به تقوای الهی و دوری از گناه گفت: ریشه تمام اختلافات، دشمنی ها و خود خواهی انسانها در بی تقوای و دوری از خداوند است.

وی گفت: رجب اولین ماه خدا است که حرام اعلام شده و جنگ و خونریزی در این ماه تحریم شده و در این ماه بندگان خدا به عبادت می‌پردازند.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: آمریکا به انتخابات ماه آینده ایران دلخوش کرده است تا آنچه در سوریه و افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی عملی کرده در ایران اسلامی هم انجام دهد اما غافل از اینکه ملت انقلابی و خداجو ولایتمدار ایران پشت سر رهبر خود ایستاده است و بار دیگر مشت محکمی بر دهان زیاده خواهی های دشمنان انقلاب اسلامی ایران خواهد زد.

عباسعلی مغیثی افزود: حقوق بشر، دموکراسی، آزادی بیان و دفاع از حقوق ملتها بهانه ای برای تجاوز، قتل، آدم کشی و حمله به کشورهای ضعیف و مسلمان توسط آمریکا و هم پیمانانش است تا اقدامات خود را به وسیله آن توجیه کنند/ مهر

 

دیدگاه شما