تازه های سایت

کد مطلب: 54405
29. مهر 1402 - 11:41
سرآب گیان به‌عنوان پر بازدیدترین منطقه گردشگری نهاوند نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات رفاهی برای استفاده مردم است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرآب زیبا و تفریحی گیان نهاوند به‌عنوان نگین گردشگری منطقه غرب کشور و استان همدان سالانه میزبان هزاران نفر از سراسر کشور است.

رودخانه پرآب و زلال با انبوه درختان و پوشش گیاهی سراسری منظره زیبا و بکری را در معرض دید مسافران و گردشگران قرار داده است.

این سرآب زیبا و چشم‌نواز به‌عنوان پربازدیدترین منطقه گردشگری شهرستان شناخته می‌شود که با ایجاد زیرساخت‌های مناسب زمینه را برای جذب مسافران فراهم می‌کند.

داشتن جاده مناسب، ایجاد امکانات اقامتی و رفاهی، ایجاد سکوهای نشیمن، برپایی غرفه‌های محصولات کشاورزی بخش گیان، ایجاد غرفه‌های فروش صنایع‌دستی، ایجاد سرویس‌های بهداشتی مناسب و دیگر کارهای رفاهی می‌تواند این سرآب را به یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری کشور تبدیل کند.

مسافران زیادی که از مناطق مختلف کشور به این سرآب سفر می‌کنند از مسئولان درخواست دارند بسترهای لازم برای ورود گردشگران را فراهم کنند.

چند ماه است که مدیریت سرآب گیان به سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان واگذارشده است و اقداماتی در این سراب در حال اجرا است ولی هنوز این سراب نیاز به کارهای بیشتر دارد.

ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند به همراه تعدادی از مسئولان محلی و مسئولان سازمان همیاری شهرداری استان پس از بازدید از سرآب گیان در نشستی از روند خدمات‌دهی در سراب گیان گلایه کرد.

وی در این رابطه تأکید کرد: سکوهای نشیمن و سایر امکانات رفاهی در سراب باید در اختیار مسافران و گردشگران قرار بگیرد و نباید وجهی در رابطه با اجاره سکوها از کسی اخذ شود که باعث نارضایتی و گلایه مسافران شود.

احمدوند سرآب گیان را یک سرمایه ملی و ظرفیت ویژه برای معرفی شهرستان به مسافران و گردشگران عنوان کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی و ایجاد امکانات رفاهی در این منطقه به دنبال جذب گردشگران و رضایت مردم باشیم.

وی بیان کرد: خدمات رفاهی باید در اختیار گردشگران قرار بگیرد و هر دستگاهی که متولی است باید همه تلاش خود را برای جذب گردشگر و رضایت مسافران انجام دهد.

فرماندار نهاوند گفت: سرآب گیان ظرفیت بزرگی برای شهرستان است و خدمات ارائه‌شده و ایجاد بسترهای لازم باید در دستور جدی مسئولان مربوطه قرار بگیرد چون اولویت جذب و رضایت گردشگر باید باشد.

امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان و نظارت بر کار متولیان سرآب زیرساخت‌ها و خدمات رفاهی بیشتری در این سراب خدادادی و زیبا ایجاد شود.

ایجاد امکانات باعث جذب گردشگر و رونق اقتصادی این منطقه می‌شود که باید توسط مسئولان در اولویت نخست منطقه باشد.

وجود این سرآب پر آب که در ماه‌های گرم سال با انبوه جمعیت گردشگر مواجه می‌شود نعمتی بزرگ است که برای بهره‌برداری مناسب از این موهبت باید برنامه‌ریزی و زحمات شبانه‌روزی انجام شود.

دیدگاه شما