تازه های سایت

کد مطلب: 54401
23. مهر 1402 - 12:35
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اورهال کارخانه تازه‌تاسیس دولومیت نهاوند این وضعیت را سوال‌برانگیز خواند و گفت: طرح مسائلی چون فاصله معدن تا کارخانه و عدم صرفه اقتصادی به هیچ وجه منطقی نیست.
به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدهادی احمدی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه تولیدی دولومیت کلسینه نهاوند به دلیل نبود معدن دولومیت در نزدیکی کارخانه، فرآیند تولید را وارد مرحله اورهال کرده است اظهار کرد: به تعبیری کارخانه‌ای با سن یک سال وارد مرحله اورهال شده که خود سوال‌برانگیز است.

وی با اشاره به دلایل اورهال کارخانه تازه‌تاسیس از دید مدیران این مجموعه عنوان کرد: آنها معتقدند محدوده معدنی واگذار شده از کارخانه فاصله زیادی دارد و ترددها صرفه اقتصادی ندارد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه تاکید کرد: از آن جا که محدوده معدنی به شرط احداث واحد فرآوری به این مجموعه واگذار شده، طرح مسائلی چون فاصله زیاد با معدن قابل اتکا و توجیه نیست.

وی تصریح کرد: با شرایط فعلی کارخانه، مدت زمان زیادی منتظر نخواهیم ماند و به عبارتی دیگر طبق رای شورای عالی معادن، در صورتی که آقایان عنوان کنند، محدوده معدنی صرفه اقتصادی ندارد ظرف ۶ ماه تا یک سال سلب امتیاز خواهد شد و محدوده معدنی از طریق مزایده واگذار می‌شود، این موضوع به اطلاع بهره‌بردار نیز رسیده است.

احمدی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر اینکه جرای فازهای بعدی این پروژه مورد تاکید بوده اما بهره‌بردار اقدامات درخوری در حوزه اجرای فاز دوم، سوم و چهارم انجام نداده و طبق تعهدات خود عمل نکرده است.

وی در قسمت دیگر با تاکید بر اینکه روند تولید کارخانه آن طور که باید پیش نرفته است تصریح کرد: به نظر نبود نقدینگی یکی از مشکلات پیش روی مجموعه است که احتمالا از سوء مدیریت نشات می‌گیرد چراکه برنامه‌ریزی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت از اصول اساسی اداره یک مجموعه تولیدی است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان اضافه کرد: سرمایه‌گذاری باید ادامه پیدا می‌کرد تا فرآیند نهایی منجر به سوددهی و تولید شمش منیزیوم می‌شد در حالی که کار در فاز نخست مانده و این مهم محقق نشده است./فارس

دیدگاه شما