تازه های سایت

کد مطلب: 51071
23. شهريور 1401 - 13:04
کتاب "جلال" که شرح زندگی اولین فرمانده سپاه نهاوند است با حضور مسئولان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان کتابخانه های شهرستان مراسم رونمایی از کتاب جلال که زندگینامه شهید جلال قربانی اولین فرمانده سپاه نهاوند را روایت می کند، برگزار شد.

گردآورنده این‌کتاب طیبه فریادرس است و به قلم خانم فرشته سوری نوشته شده است.

حجت الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند در این مراسم گفت: گرامیداشت نام و یاد شهدا باید از مهم ترین کارهای روزمره ما در زندگی باشد و از هر هنری باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.

وی اظهار داشت: موضوع کتاب و کتابخوانی خیلی مهم است و چاپ کتاب زندگانی شهدا و به خصوص شهدای شهرستان می تواند نسل جوان را با این فرهنگ آشنا کند.

امام جمعه افزود: قطعا ثمره خون شهدا باعث پایدار شدن این انقلاب و اسلام است و ما امنیت خود را مدیون خون شهدا هستیم و به همین جهت می‌بایست به وظایف خود عمل کنیم تا شرمنده شهدا نشویم.

حجت الاسلام مغیثی گفت: از جمله این شهدای بزرگ شهید قربانی است که حق بزرگی بر گردن مردم شهر دارد و این شهید بزرگوار همواره درد و رنج مردم را در اولویت‌های زندگی خود قرار دادند و با کتاب خوب و موفقی که نوشته شده است می‌تواند الگوی خوبی برای همگان باشد.

ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند نیز در این مراسم گفت: انتشار کتاب جلال سرآغاز یک حرکت فرهنگی خوب برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان است.

وی اظهار داشت: شهید قربانی از جمله شهدای والا مقامی است که آنچنان که باید و شاید حق وی ادا نشده است.

احمدوند افزود: ما وظیفه داریم برای آگاهی نسل جوان این شهدای گرانقدر را که از جوانی، خانواده و زندگی خود برای دفاع از دین و وطن ایثارگرانه گذشتند به آنان معرفی  کنیم.

فرماندار نهاوند اظهار داشت: انتشار کتاب جلال زندگینامه شهید جلال قربانی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم انتشار این کتاب سرآغاز یک حرکت فرهنگی خوب برای معرفی سایر شهدای گرانقدر شهرستان باشد.

وی در پایان گفت: انتشار این کتابها یکی از بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده است و این رونمایی می‌تواند گام  مثبت فرهنگی در زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و این شهید بزرگوار باشد.

دیدگاه شما