تازه های سایت

کد مطلب: 51070
4. مرداد 1401 - 13:03
ساماندهی و ۴ خطه کردن محورهای پرتردد و رفع خطر از نقاط حادثه خیز نهاوند مطالبه جدی مردم نهاوند از هیئت دولت است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان همدان مطالبه شهروندان از هیئت دولت توجه ویژه به ساماندهی و تکمیل محورهای مواصلاتی نهاوند است.

  شهرستان نهاوند حلقه وصل کننده استان‌های همدان، کرمانشاه و لرستان است و به همین دلیل روزانه هزاران خودرو از محورهای این شهرستان به غرب کشور و بالعکس تردد دارند.

  داشتن محورهایی ۴ خطه، ایمن و مناسب که تلفات و تصادفات را کاهش دهند در سفر ریاست جمهوری به استان مورد مطالبه شهروندان است. 

محورهای نهاوند به کرمانشاه و نورآباد و آورزمان  از پر ترددترین جاده های غرب کشور و درعین حال از حادثه خیز ترین این‌ محورها هستند. 

جاده های سراب ها و مکان های تفریحی نهاوند مانند سراب گیان علی رغم کلنگ زنی عملا پیشرفتی نداشته و موجب گلایه گردشگران شده است. 

شهرستان نهاوند سالانه در ایام اربعین‌ میزبان خیل عظیم زائران حسینی است که از نهاوند عبور کرده و این ترددها نیازمند داشتن زبرساخت های جاده ای مناسب است. 

فرصت حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور در استان همدان زمان مناسبی برای بیان کمبودها در حوزه راه های شهرستان و جذب اعتبارات است.

  نصب ۴ کیلومتر نیوجرسی در محور نهاوند به فیروزان تا پایان سال

صفر صادقی راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در خصوص مشکلات راه های استان به خبرنگار ما گفت: پروژه های استان نسبت به سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته و در نهاوند نیز با همت مسئولان، پروژه های خوبی داریم. 

وی اظهار داشت: برخی از این پروژه ها در حال انجام است که پروژه نصب نیوجرسی در محور نهاوند به فیروزان در حال انجام است و سال گذشته ۸ کیلومتر انجام شده است‌. 

صادقی راد ادامه داد: در این طرح ۵ کیلومتر نصب نیوجرسی در سال های گذشته انجام شده که در مجموع ۱۳ کیلومتر انجام شده و تا پایان سال ۴ کیلومتر باقی مانده نیز انجام می شود. 

وی افزود: امسال در حوزه خط کشی راه ها ۸۰ کیلومتر خط کشی انجام شده و تمام راه های اصلی و بخشی از محورهای فرعی نیز خط کشی شده است‌.

  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: روکش اسفالت ۱۲۰۰ متر تا پل حاج علیمراد انجام شده و پروژه راه گیان را داریم که در مرحله بیس ریزی است و در آینده نزدیک حدود ۲ کیلومتر و نیم روکش آسفالت خواهد شد. 

وی افزود: پروژه های راهداری و رفع نقاط حادثه خیز در سفر ریاست جمهوری به استان برای تامین اعتبار دیده شده است که امیدوارم مشکلات حل شود. 

صادقی راد اظهار داشت: ۱۰ پروژه روکش آسفالت در سطح شهرستان پیش بینی کردیم که در سامانه مناقصات و معاملات هست و با مشخص شدن پیمانکار  اجرایی می شوند. 

محور نهاوند به کرمانشاه ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد

علیرضا شهبازی نمانیده نهاوند نیز در این خصوص گفت: مشکلات جاده های نهاوند را با اقای قالیباف رئیس مجلس در سفری که به نهاوند داشتن مطرح کردیم و قول هایی برای ساماندهی گرفته ایم. 

وی اظهار داشت: جاده نهاوند به کرمانشاه را تحت عنوان ماده ۵۶ بردیم که ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و پیمانکار مشخص شده و به زودی از پل حاجی علیمراد تا شهرک آسفالت شده و ۴ خطه کردن این محور ادامه خواهد داشت. 

شهبازی افزود: در مجموع ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار این طرح است که ۱۲۰ میلیارد مربوط به بانک سپه و ۶۵ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات ملی این طرح در سال جاری است. 

وی در خصوص محور نهاوند به آورزمان نیز گفت: ۴۷ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای این طرح پیش بینی شده و پیمانکار در این مسیر در حال کار است و امیدواریم این طرح زودتر به اتمام برسد.

  علیرضا سیاوشی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نهاوند نیز گفت: حوزه استحفاظی شهرستان ۵۰۹ کیلومتر است که ۸۰ کیلومتر محور اصلی و ۲۰ کیلومتر از آن نیوجرسی گذاری شده است. 

وی ادامه داد: در محور نهاوند به کرمانشاه از سه راهی دهفول تا پل حاجی علیمراد نصب نیوجرسی به طول ۱۳ کیلومتر در حال انجام است. 

سیاوشی افزود: ۸۰ درصد این پروژه انجام شده و تا پایان امسال تا پل حاجی علیمراد انجام می شود و با این اقدام محورهای ۴ خطه نهاوند از لحاظ حفاظ میانی ایمن می شوند. 

وی عنوان کرد: دو دور برگردان برای این محور در نظر گرفته شده که کار شروع شده و دور برگردان اول در محدوده پادگان قدس خواهد بود و ۹۰ درصد پیشرفت دارد که بعد از بیس و تراکم برای آسفالت آماده می شود. 

رئیس اداره راهداری نهاوند گفت: در تقاطع روستای طائمه هم دیگر دوربرگردان اجرایی می شود که بحث تعریض و سیستم ایمن سازی و روشن سازی امسال انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو نهاوند، به نظر می رسد با توجه به حجم کارهای در دست اقدام در محورهای نهاوند نیازمند رایزنی قوی در این سفر برای جذب اعتبارات هستیم.

  مردم نهاوند در این سفر منتظر تخصیص اعتبار برای تعریض و ساماندهی محورهای خطرناک هستند تا سالانه شاهد کم شدن تصادفات و کمتر شدن تلفات جانی و مالی به شهروندان باشند.

گزارش از مهدی سهرابی

دیدگاه شما