تازه های سایت

کد مطلب: 25130
14. دى 1394 - 9:34
از پخت بزرگ‌ترین نذری جهان اسلام تا کمک به نجات بافتگان ازاعتیاد
اقدامات خاص و قابل‌تحسین روحانی نهاوندی+ تصاویر
یک روحانی در شهرستان نهاوند در زمینه‌های مختلف مذهبی، دینی و اجتماعی کمک زیادی به افراد بی‌بضاعت و بهبودیافتگان مواد مخدر و زوج‌های جوان کرده است.

به گزارش سایت گرو، مردم ایران‌زمین همواره برای روحانیت احترام خاصی قائل بودند و در زمینه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و مذهبی همواره پشت سر روحانیت انقلابی قرار داشته‌اند و به‌عنوان دو عنصر جدانشدنی در کنار هم بوده‌اند.

مردم شهرستان نهاوند نیز از دیرباز باوجود داشتن روحانیونی مبارز و پیشگام رابطه بسیار نزدیک و صمیمی با این قشر تأثیرگذار داشته است و این رابطه دوطرفه باعث حل مشکلات بسیار زیاد اجتماعی و سیاسی در شهرستان نهاوند شده است.

علاوه بر مردم روحانیون نیز با درک این پایگاه اجتماعی در بین مردم سعی کرده‌اند هرچه بیشتر خود را در بطن زندگی مردم قرار دهند و در زمینه‌های مختلف به یاری مردم بشتابند که حجت‌الاسلام گودرز سیفی نمونه بارز یکی از روحانیونی است که همواره درصدد رفع مشکلات افراد بی‌بضاعت و کم‌توان در نهاوند برآمده است.

حجت‌الاسلام گودرز سیفی که در سال 1347 در شهرستان نهاوند متولدشده است یکی از روحانیونی است که در سنگرهای مختلف اجتماعی و مذهبی با ایده‌های راه گشا و عملکرد خوب خود مانند فعالیت و ایجاد مجمع خیرین ازدواج، خیرین بهبودیافتگان مواد مخدر، تولیت آستان مقدس شاهزاده محمد نهاوند و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی همواره یار و یاور افراد مستمند بوده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، در مورد فعالیت‌های خود می‌گوید: انسان اگر بتواند قدمی درراه خدا بردارد و به خلق خداوند خدمت کند خداوند به وی عنایت می‌کند و من نیز خوشحالم که هرچه در توان داشته‌ام در این راه گذاشته‌ام و امیدوارم در پیشگاه خداوند قبول شود.

وی ادامه داد: از سال 1369 که طلبگی را شروع کردم و هم‌اکنون هم که تولیت مقدس شاهزاده محمد (ع) هستم سعی کردم به مردم خدمت کنم و با تشکیل مجمع خیرین ازدواج و بهبودیافتگان از مواد مخدر تا حدودی در این راه موفق بودیم که جا دارد از همه خیرین نهاوند کمک کنم.

حجت‌الاسلام سیفی در کنار کارهای فرهنگی و مذهبی یکی از ورزشکاران رکوردشکن شهرستان نهاوند در میل‌زنی است که برای یک نفر در کسوت روحانیت شاید برای مردم جالب باشد.

 

570198

 

وی در مورد ورزش کردن خود می‌گوید: از همان کودکی عاشق ورزش کردن بودم و به ورزش‌های باستانی روی آورده‌ام و در رشته میل‌زنی به خاطر کودکان بی‌بضاعت و بی‌سرپرست میل زده‌ام.

سیفی افزود: در اولین باری که رکوردگیری کردم در نهاوند به مدت 3 ساعت با میل‌های 10 کیلویی و به مدت یک ساعت با میل‌های 20 کیلویی ورزش کرده‌ام و عواید این رکوردگیری همگی صرف امور خیریه شده است.

وی گفت: یک‌بار نیز در جزیره ابوموسی به خاطر نام خلیج‌فارس با حضور قهرمانان المپیک و ورزشکاران کشور به مدت 5 ساعت میل‌زنی کردم و یک‌بار نیز به خاطر کودکان مظلوم غزه در تهران 6 ساعت میل زدم.

 حجت‌الاسلام سیفی ادامه داد: یک‌بار هم در بوستان جوانمردان تهران در یک رکوردگیری سریع بیش از 5 هزار حرکت را در کمتر از یک ساعت به ثبت رساندم و در آینده یک برنامه گل‌ریزان برای خانواده‌های بی‌سرپرست نهاوند برگزار خواهیم کرد که این برنامه در تهران برگزار می‌شود.

وی که از یادگاران 8 سال دفاع مقدس است در مورد لحظات حضور خود در جبهه می‌گوید: در ابتدا رزمی‌کار بوده‌ام و به خاطر بدن ورزیده‌ای که داشتم جز افراد حاضر درگشت‌های بدون بازگشت بودیم و باید همیشه آماده می‌بودیم و به همین دلیل آموزش‌های نیروهای مخصوص و ویژه را برای ما اجرا کردند.

 

570197

 

سیفی که مدت 70 ماه در جبهه حضورداشته است ادامه می‌دهد: چه دوستان ویاران خوبی داشتیم که به شهادت رسیدند بیشتر ما در مناطق غربی بودیم و واقعاً حسرت آن روزها را می‌خورم که چرا ما شهید نشدیم.

وی در مورد فعالیت‌های مذهبی‌اش می‌گوید: حدود 5 سال است که به‌عنوان تولیت آستان مقدس امامزاده محمد و علی (ع) و امامزاده منصور (ع) شهرستان نهاوند انتخاب‌شده‌ام و در 6 هیئت در شهرستان نهاوند به‌عنوان روحانی فعالیت دارم.

سیفی افزود: در این مدت کارهای بسیار خوبی برای مرقد مطهر شاهزاده محمد (ع) انجام‌شده است و امامزاده منصور (ع) نیز به‌طورکلی بازسازی شد و دارای فضای جدیدی شد و با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط حدود 70 هکتار از اراضی اطراف این امامزاده را از دست زمین‌خواران نجات دادیم.

مسائل اجتماعی و توجه به ازدواج و تشکیل خانواده در بین جوانان یکی از نکات بسیار مهم موضوعات اجتماعی است که با درک این موضوع، توسط خیران نهاوند مجمع خیرین ازدواج برای نخستین بار در نهاوند تشکیل شد و مسئولیت این مجمع بر عهده حجت‌الاسلام سیفی گذارده شد.

 

570195

 

وی در این مورد نیز گفت: یکی از کارهای بسیار بزرگی که توسط خیران نهاوند انجام شد تشکیل این مجمع بود که باهدف ترویج فرهنگ ازدواج و کمک به جوانان کم‌بضاعت برای تشکیل زندگی مشترک ایجادشده است.

سیفی افزود: از زمان تأسیس این مجمع تا امروز بیش از 20 مورد ازدواج آسان توسط خیران انجام‌شده است و بیش از 250 خیر با این مجمع در ارتباط هستند که همگی باهدف کمک به جوانان و برای رضای خدا در این راه قدم گذاردند.

این روحانی برجسته نهاوندی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که توسط خیران نهاوند انجام‌شده است تأسیس مجمع خیران بهبودیافتگان مواد مخدر است که کار بسیار خوب و تأثیرگذاری است.

وی گفت: بلای اعتیاد امروز گریبان خیلی از خانواده‌ها را گرفته است و همگی در حال تلاش هستند تا مصرف مواد مخدر در کشور کاهش یابد و به‌تبع آن مشکلات اجتماعی جامعه نیز کاهش یابد به همین دلیل خیران نهاوندی با تشکیل این مجمع در تلاش برای کمک به خانواده‌های این عزیزان هستند.

سیفی عنوان کرد: کسانی که در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند هنگامی به کمپ‌های ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند و پاک می‌شوند از خدمات این مجمع بهره‌مند می‌شوند و در این مدت نیز کمک‌های مادی و معنوی به خانواده‌های آن‌ها اهدا می‌شود.

وی افزود: تاکنون موفق شدیم در حدود 30 خانواده بهبودیافته از مواد مخدر در نهاوند را تحت پوشش قرار دهیم و با انجام مراسم گل‌ریزان در تهران سعی داریم افراد بیشتری را حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام سیفی از دیگر اقدامات فرهنگی انجام‌شده در شهرستان نهاوند گفت: ب همکاری بهزیستی شهرستان نهاوند موسسه ترنم باران حضرت رقیه شهرستان نهاوند نیز در نهاوند ایجادشده است که از کودکان بی‌سرپرست حمایت می‌کند.

اما شاید مهم‌ترین اقدامی که حجت‌الاسلام سیفی در نهاوند انجام داده است پخت بزرگ‌ترین سمنوی نذری جهان اسلام به وزن 30 تن در نهاوند است.

 

570196

 

وی در این مورد می‌گوید: به مدت 5 سال است که در ایام اربعین و ماه صفر بزرگ‌ترین سمنوی نذری جهان اسلام در شهرستان نهاوند پخته می‌شود و به نیت‌های مختلف در کشور و خارج کشور توزیع می‌شود و حدود 600 نفر در آن فعالیت دارند.

سیفی ادامه داد: امسال باهدف توزیع بین زائران اربعین حسینی مقدار 30 تن سمنوی نذری در نهاوند پخته شد و 313 میلیون صلوات نیز برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) ختم شد و این سمنوی نذری بین زائران کربلا در مسیر پیاده‌روی توزیع شد که کار بسیار بزرگی بود.

وی گفت: مقداری از این نذری نیز با نیت شفای بیماران و برآورده شدن حاجتمندان به آسایشگاه‌های تهران، بیمارستان‌های کشور، موکب‌های عزاداری و مقداری نیز به کشورهای سوئد و کویت ارسال شد.

وی در پایان این گزارش عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که بیشتر زندگی‌ام را صرف خدمت به مردم و اهل‌بیت کرده‌ام و به این کار افتخار می‌کنم و امیدوارم خداوند به من قدرتی عطا کند که هرچه بهتر و بیشتر به نیازمندان کمک کنم چون از این کار لذت می‌برم.

گزارش: مهدی سهرابی

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما