تازه های سایت

کد مطلب: 24058
10. شهريور 1394 - 10:53
کمبود شدید فضای درمانی و تکمیل بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند از مهم‌ترین مطالبات مردم شهرستان 190 هزارنفری نهاوند از کاروان تدبیر و امید در سفر استانی به همدان است.

به گزارش سایت گرو، بهداشت و سلامت مقوله‌های بسیار مهمی در هر جامعه هستند که توجه به این مقوله‌ها می‌تواند تا حد زیادی مشکلات درمانی و اجتماعی مردم را کم کند. ازاین‌رو مردم شهرستان نهاوند با توجه به سفر هفته جاری هیئت دولت به استان همدان تکمیل بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند را از مهم‌ترین مطالبات خود از دولت تدبیر و امید می‌دانند.

شهرستان نهاوند باوجود داشتن جمعیت 190 هزارنفری و مهاجرت بیماران شهرستان‌های هم‌جوار به این شهرستان نیازمند داشتن زیرساخت‌های درمانی قوی و وجود بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجهز است؛ ولی این شهرستان باوجود همه تلاش‌های مسئولین درگذشته و حال از کمبود شدید فضای درمانی رنج می‌برد.

در حال حاضر بیمارستان‌های آیت‌الله علیمرادیان و شهید حیدری تنها بیمارستان‌های شهرستان نهاوند هستند درصورتی‌که بیمارستان شهد حیدری با 20 تخت عملاً به مرکز تخصصی چشم تبدیل‌شده و عنوان بیمارستانی ندارد و بیمارستان علیمرادیان نیز باوجود داشتن 120 تخت مصوب، ولی با تعداد تخت‌های بیشتری به خدمت‌رسانی به بیماران می‌پردازد که این موضوع باعث کاهش کیفیت خدمات درمانی می‌شود.

یکی دیگر از معضلات درمانی در نهاوند فرسوده بودن فضای فیزیکی بیمارستان نهاوند است که این موضوع نیز رضایت‌بخش بیماران نیست و باید ساماندهی شود.

کمبود تخت، کمبود فضاهای درمانی، فرسوده بودن برخی از ساختمان‌ها و مستهلک شدن برخی دستگاه‌های پزشکی ازجمله مشکلات بخش سلامت در استان همدان و به‌تبع آن در نهاوند است.

جلال‌الدین امیری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند در این مورد می‌گوید: طی سالیان گذشته شهرستان نهاوند به میزان استحقاق خود از فضای درمانی برخوردار نگردیده و به این خاطر این شهرستان ازلحاظ فضای درمانی با کمبود شدید فضا مواجه است.

 

346720

 

وی اظهار کرد: وجود فضای درمانی اولین اولویت برای ارائه خدمات است و زمانی ما می‌توانیم به نتیجه مثبت برسیم که اعتبارات تبدیل به کار شوند و ما بتوانیم در فضای درمانی آن‌ها را به مردم ارائه کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند افزود: سرانه تخت در نهاوند بسیار پایین‌تر از میانگین استانی است و در حدود نصف استان همدان است که درشان مردم نهاوند نیست و باید با احداث درمانگاه‌های تخصصی و از همه مهم‌تر تکمیل بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند این سرانه افزایش یابد و به میانگین استانی نزدیک‌تر شود.

وی گفت: اگر بیمارستان نهاوند با اختصاص بودجه ملی زودتر به بهره‌برداری برسد خیلی از مشکلات بهداشت و درمان شهر نهاوند مرتفع می‌شود و فشار اضافی که بر بیمارستان علیمرادیان واردشده کاهش می‌یابد.

امیری عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان نهاوند 148 تخت مصوب وجود دارد که میزان سرانه تخت را به کمتر از 8 دهم درصد می‌رساند که به این معنی است که به ازای هر 1000 نفر یک‌تخت بستری نیز در نهاوند وجود ندارد درحالی‌که این میانگین در استان همدان یک و 32 صدم درصد است.

این سرانه در حالی محاسبه‌شده که فقط جمعیت شهرستان نهاوند مدنظر قرارگرفته درحالی‌که این شهرستان به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص، همیشه شاهد حضور مسافران و حتی بیمارانی از استان‌های دیگر است.

تکمیل بیمارستان 160 تختخوابی مطالبه جدی مردم نهاوند است

 

باوجوداین کمبودها تکمیل و تجهیز بیمارستان 160 تختخوابی جدید نهاوند که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود و باید دید که آیا با سفر ریاست‌جمهور به استان همدان بودجه‌ای برای اتمام ساخت این بیمارستان اختصاص می‌باید یا نه؟

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند در این مورد می‌گوید ساخت بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند اولین بیمارستانی است که بعد از انقلاب در نهاوند ساخته‌شده است و در حال حاضر توسط وزارت مسکن در حال احداث است و بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما نیاز به تجهیزات کامل پزشکی دارد و نیاز اصلی شهرستان نهاوند در بخش بهداشت و درمان است.

 

346719

 

وی افزود: با توجه به اینکه عملیات اجرایی و احداث این بیمارستان با وزارت راه و شهرسازی بوده در بخشی از زمینه‌ها ازجمله طراحی بخش اورژانس و اطفال با مشکل مواجه است که لازم است تغییراتی در آن داده شود در غیر این صورت در آینده ما دارای مشکلاتی خواهیم بود.

 

ایجاد درمانگاه تخصصی نیاز شهرستان نهاوند

 

یکی دیگر از مطالبات مردم نهاوند در بخش بهداشت و درمان در شهرستان نهاوند کمبود فضای فیزیکی درمانی در سطح شهر است که ساخت و تکمیل درمانگاه تخصصی می‌تواند گام مهمی در راستای کاهش مشکلات درمانی شهروندان نهاوندی باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند در این زمینه نیز می‌گوید: با توجه به سیاست‌های دولت در تلاش هستیم درمانگاه تخصصی را در مرکز شهر نهاوند احداث کنیم و از این لحاظ با کمبود بودجه مواجه نیستیم بلکه با مشکل نداشتن زمین مناسب در مرکز شهر برای این کار مواجه هستیم که امیدواریم با تلاش مسئولان زمین مناسبی برای این کار مشخص شود.

 

346722

 

امیری افزود: یکی از پیشنهادهای ما اختصاص ساختمان سابق اداره پست نهاوند در مرکز شهر است که باوجود تأکید استاندار و موافقت‌های اولیه ولی هنوز این کار انجام‌نشده است درحالی‌که برای این موضوع 28 میلیارد ریال اعتبار در سال 93 جذب‌شده است.

وی گفت: درصورتی‌که تا مهرماه امسال این پروژه زمین یابی و کلنگ زنی نشود این اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی برگشت خواهد خورد که ظلم بزرگی به مردم نهاوند خواهد بود.

 

ارتقا هتلینگ بیمارستان علیمرادیان نهاوند

 

امیری می‌گوید: یکی از اولویت‌های بخش بهداشت و درمان کنار آمدن با شرایط موجود و بهتر کردن این وضعیت است که در این راستا موضوع ارتقا هتلینگ بیمارستان علیمرادیان را در دستور کار قرارگرفته و بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در دو مرحله در این زمینه جذب‌شده است.

وی گفت: با توجه به کمبود فضای بخش اورژانس در بیمارستان علیمردایان، با گسترش فضای فیزیکی این بخش به مساحت 1400 متر تعداد تخت‌های بخش اورژانس از شش تخت مصوب به 24 تخت افزایش خواهد یافت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مردم، بخش اطفال و بخش جراحی زنان بیمارستان علیمرادیان نهاوند در حال بازسازی و تکمیل است که به‌زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش سایت گرو، عمده مشکلات بالا در بحث بهداشت و درمان در شهرستان نهاوند است که مردم باوجود کمبود فضای درمانی در شهر امیدوارند این مشکلت کم شود تا از میزان تردد برای درمان بیماری‌هایشان به استان‌ها و شهرهای مجاور کم شود.

 با توجه به سفر هفته اخیر کاروان تدبیر و امید به استان همدان، مردم شهرستان نهاوند انتظار دارند که با تخصیص اعتبار مناسب نسبت به تکمیل و تجهیز بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند اقدام شود تا بخش مهمی از مشکلات مردم نهاوند در بخش بهداشت و درمان حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما