تازه های سایت

کد مطلب: 23905
2. شهريور 1394 - 11:57
فرمانده سپاه استان همدان به همراه مسئولان شهرستان نهاوند از روند اجرای اردوهای جهادی دانشجویی و طرح هجرت دانش‌آموزی نهاوند بازدید کرد.
بازدید فرمانده سپاه استان همدان از برگزاری اردوهای جهادی و طرح هجرت شهرستان نهاوند+ تصاویر

به گزارش سایت گرو، در این بازدیدها علاوه بر سردار ابوحمزه، امام‌جمعه، فرمانده سپاه و معاون فرماندار نهاوند به همراه چند تن از مسئولان محلی شهرستان نهاوند نیز حضور داشتند.

بازدید از مدرسه ابتدایی عفاف اولین مکانی بود که مسئولان از آن بازدید کردند و سردار ابوحمزه نیز در حاشیه این دیدار گفت: امسال 2500 دانش‌آموز از سراسر استان همدان در اردوهای طرح هجرت شرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: این دانش‌آموزان در قالب 40 گروه به فعالیت‌هایی مانند بازسازی و بهسازی مدارس، رنگ‌آمیزی و تعمیر میز و نیمکت‌ها و سایر مسائل مربوط به مدارس خود اقدام می‌کنند.

 

 

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان افزود: دانش‌آموزان حاضر در اردوهای طرح هجرت باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت و آشنایی بافرهنگ کار و تلاش در 70 مدرسه سراسر استان به فعالیت می‌پردازند.

روستای طائمه مقصد بعدی فرمانده سپاه استان بود که در این روستا دانشجویان در قالب طرح‌های اردوی جهادی به خدمات‌رسانی به روستاییان مشغول بودند.

ابوحمزه در جمع مسئولان نهاوند در روستای طائمه گفت: فعالیت‌های عمرانی یکی از عرصه‌هایی است که دانشجویان بسیجی در قالب اردوهای جهادی در آن مشارکت می‌کنند و شامل بازسازی مساجد روستاهای محروم، ساخت خانه نیازمندان، کارهای عام‌المنفعه در سطح مناطق محروم است.

 

 

وی اظهار داشت: علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، دانشجویان بسیجی به فعالیت‌های آموزشی، قرآنی، فرهنگی و درسی نیز می‌پردازند و با برگزاری کلاس‌های مذهبی و احکام به سؤالات روستاییان در زمینه‌های عقیدتی نیز پاسخ می‌دهند.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان افزود: امسال تعداد 4500 دانشجو در سراسر استان همدان در قالب گروه‌های مختلف و در عرصه‌های گوناگون به نقاط محروم استان همدان اعزام‌شده‌اند.

حضور در جمع شرکت‌کنندگان در کلاس‌های اردوهای جهادی دانشجویی در روستای ملوسان نهاوند مکان بعدی بود که فرمانده سپاه استان از آن بازدید کرد.

 

 

وی در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این اردوهای جهادی به دنبال تحقق آن هستیم موضوع کادر سازی برای انقلاب است و به همین منظور نیروهای جوان را بافرهنگ کار و تلاش آشنا می‌کنیم تا دانشجویان به‌عنوان آینده‌سازان انقلاب نیروهای جهادگر و پرتلاش باشند.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان اظهار داشت: مهم‌ترین انگیزه برای برگزاری اردوهای جهادی، ایجاد روحیه خودباوری و خوداتکایی در جوانان و همچنین ایجاد زمینه و بستری مناسب به‌منظور آشنا کردن آن‌ها با فعالیت‌های فرهنگی و مهارتی است.

وی افزود: اردوهای جهادی بسیجیان در بخش‌های مختلف شامل بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، بسیج طلاب، بسیج مهندسین برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

 

 

ابوحمزه گفت: یکی از برنامه‌های همه‌ساله اردوهای جهادی اعزام تیم‌های مختلف پزشکی به مناطق محروم استان همدان است و همان‌طور که می‌بینید یکی از این گروه‌ها به روستای ملوسان نهاوند اعزام‌شده و به‌صورت رایگان مردم این روستاها را ویزیت می‌کند.

سرهنگ کامران کریمی فرمانده سپاه نهاوند نیز در حاشیه این بازدیدها به خبرنگار ما گفت: شرکت‌کنندگان در اردوهای طرح هجرت و جهادی در بخش محرومیت‌زدایی قدم برمی‌دارند که این کار از راهبردهای مقام معظم رهبری است.

وی اظهار کرد: در شهرستان نهاوند نیز 80 دانشجو به اردوهای جهادی اعزام شدند و در 6 روستای محروم نهاوند مستقرشده و کلاس‌های خود را با حضور روستاییان عزیز برگزار می‌کنند.

 

 

کریمی افزود: هدف ما از اجرای اردوهای جهادی توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموزان، زمینه‌سازی برای حضور هرچه موفق‌تر این اقشار در جامعه و آشنایی بافرهنگ کار و تلاش است.

وی در پایان گفت: اردوهای جهادی و طرح هجرت باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در همه عرصه‌ها اعم از آموزشی، بهداشتی، فنی و حرفه‌ای، خدمات‌رسانی، عمرانی، مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس در کشور اجرا می‌شود که خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی از نتایج آن بوده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما