تازه های سایت

کد مطلب: 22119
24. مهر 1393 - 9:45
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند از برگزاری کنگره بزرگداشت عالمان نهاوندی، آیت الله حاج شیخ عزیز الله علیمرادیان و آیت الله حاج شیخ محمد ولی حیدری در روز اول ماه محرم خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین گروسی در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، اظهارداشت: به منظور تبیین شخصیت این دو عالم فرزانه نهاوندی به نسل جوان و نوجوان و در راستای تجلیل و تکریم از مقام عالی روحانیون، کنگره ملی گرامیداشت شیخ عزیزالله علیمرادیان و آیت‌الله محمدولی حیدری روز اول ماه محرم در شهر نهاوند برگزار می‌شود.

وی گفت: فراخوان مقاله توسط کمیته علمی کنگره با عناوین "بررسی روند توسعه علمی و مذهبی نهاوند در سده اخیر"، "نقش عالمان دینی در هدایت فکری و فرهنگی مردمان غرب کشور در سده اخیر"، "بررسی سیره علمی و عملی هردوعالم با استناد به تالیفات و نظرات آنان و بررسی و تاثیر باقیات الصالحات درحیات و ممات هردوعالم فرزانه" برای ارائه به کمیته داوران تعیین شده است.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند برگزاری این همایش ها را الگوی مثبت جامعه برای نشان دادن راه درست و اسلامی به جوانان عنوان کرد و افزود: در جامعه یک عالم عامل حتما می تواند در ابعاد مختلف از رشد خوبی برخوردار باشد و مسیر آنان نیز مسیر موجه و قابل قبولی است لذا می توان جوانان را به مسیر طی شده توسط آنان هدایت کرد.

وی بیان داشت: خدمات برجسته مذهبی و اجتماعی این دو شخصیت والای مذهبی در شهرستان نهاوند و روستاهای اطراف آن بر مردم شهر نهاوند و تاریخ آن پوشیده نیست بنابراین وظیفه داریم تا گنجینه‌های گرانقدر کشور و عالمان برجسته را به مردم معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام گروسی گفت: بررسی و تأثیر باقیات الصالحات در حیات و ممات هر دو عالم، بررسی خطب، مواعظ و ارشادات هر دو عالم فرزانه(محورهای اساسی) و بررسی اقتصاد درون‌زای نهاوند در سده اخیر(اقتصاد مقاومتی) از دیگر محورهای این کنگره است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما