تازه های سایت

کد مطلب: 21686
2. مهر 1393 - 18:48
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: برداشت ۹ هزار تن گردو از باغات نهاوند آغاز شد.

محصول گردو

به گزارش پایگاه خبری گرو، احد ظفری گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه بیش از ۹ هزار تن گردو از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات نهاوند برداشت شود.

وی اظهار کرد:  متأسفانه به علت سرمازدگی در فصل بهار امسال بیش از 30 درصد از گردوی باغات نهاوند از بین رفت که این مسأله  سبب شدمیزان گردوی تولیدی نسبت به سال های قبل که بیش از 11 هزار تن بود به 9هزار تن کاهش یابد.

ظفری گفت: نهاوند از لحاظ کیفیت تولید گردو رتبه دوم استان را بعد از تویسرکان داراست و همین موضوع موجب شد علی‌رغم نیاز شهرستان، گردوی مرغوب نهاوند به قیمت بالاتری به شهرها و استان‌های  مرزی کشور برای فروش  به خارج از کشور صادر شود.

وی افزود: به طور متوسط از هر هکتار چهار تن تا 5 تن گردو با پوسته سبز در چندین رقم مهم مانند پوسته کاغذی و مغز سفید برداشت می ‌شود  که قیمت هر کیلو گردو با پوست سبز در بازار بین 3 تا 4هزار تومان، بدون پوست 14 هزار تومان و مغز گردو را 55 هزار تومان از نوع مرغوب اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: بیشترین روستاهای تولیدکننده گردو در این شهرستان، بیان، تکه، طائمه، زرامین، جهان آباد،شعبان ، کوهانی، رضی‌آباد و باغات شهر نهاوند هستند.

ظفری اظهار کرد:  کاهش بیش از 21 میلی متری نزولات آسمانی نسبت به سال قبل باعث شد  دو هزار و 336 هکتار از باغات نهاوند دچار خسارت شوند همچنین 30 میلیارد تومان براثر سرمازدگی در بهار امسال به باغات و مزارع نهاوند خسارت وارد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما