تازه های سایت

کد مطلب: 20702
20. مرداد 1393 - 9:25
فرمانده نیروی انتظامی نهاوند گفت: خبرنگاران با اطلاع رسانی به موقع می توانند نقش ارزنده ای در تامین امنیت اجتماعی داشته باشند و نیروی انتظامی را یاری نمایند.

546385_sgyt7KpX

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ محسن اقبالیان در مراسم تجلیل از خبرنگاران نهاوند گفت: یکی از موضوعات مهمی که خبرنگاران نقش مهمی در ایجاد آن داشتند بحث فرهنگ عمومی در زمینه ترافیک شهری و جاده ای است که اطلاع رسانی های آنان و فرهنگ سازی در این زمینه باعث کاهش تلفات جاده ای و اصلاح رفتارهای ترافیکی شده است.

وی گفت: یکی از وجوه مشترک شغل خبرنگاری و نیروی انتظامی سختی کار است به گونه ای که در بعضی حوزه ها که سایر نهادها نمی توانند ورود پیدا کنند این خبرنگاران و نیروهای انتظامی هستند که ورود پیدا کرده و مسائل را پیگیری می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی نهاوند با بیان اینکه نوع نگاه پلیس به موضوعات بر خلاف گذشته یک نگاه اجتماعی است، افزود: امروز نگاه پلیس به موضوعات بیشتر یک نگاه اجتماعی است که برای ارتقا و اثر گذاری این نگاه در جامعه پلیس باید در کنار رسانه حضور داشته باشد.

وی نبود آگاهی و اطلاع رسانی را عامل بسیاری از وقوع جرمها دانست و گفت: بسیاری از جرمها به علت ناآگاهی مردم صورت می گیرد که خبرنگاران در این زمینه با توجیه افکار عمومی نقش بسیار ارزنده ای را در کاهش جرم در جامعه ایفا می کنند.

اقبالیان به تلاشهای پرسنل انتظامی این شهرستان برای ایجاد امنیت و آرامش در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: تلاش برای برقراری امنیت روحی و روانی مردم از اهداف مهم ماست که نمونه آن برقرای امنیت در شبهای قدر با ایجاد 70 تیم محسوس و نامحسوس در سطح شهر بوده که نتایج مثبتی داشته است .

وی از دستگیری چندین سارق سیمهای برق خبر داد و گفت: طی چند ماه گذشته بیش از 35 فقره سرقت سیم های برق صورت گرفته بود که با پیگیری و انجام کارهای اطلاعاتی در این ارتباط چهار سارق اصلی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی نهاوند از کاهش محسوس سرقت در سطح شهرستان طی ماههای اخیر خبر داد و گفت: خوشبختانه سارق نهاوندی در شهرستان کم وجود دارد و بیشتر سارقان این شهرستان مهاجر می باشند که با تلاش ماموران ما در چند ماه گذشته سرقت خودرو و موتورسیکلت به شکل محسوسی کاهش یافته است.

دیدگاه شما