تازه های سایت

کد مطلب: 20448
6. مرداد 1393 - 23:55
رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: برگزیدگان جشنواره ملی عکس "‌ نهاوند و زلزله" معرفی شدند.

عکس

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد تقی شهبازی گفت: از بین بیش از ۳۰۰ عکس دریافت شده توسط دبیرخانه جشنواره از ۶۰‌ عکاس حاضر در این مانور توسط هیئت داوران ۳‌ عکاس برتر معرفی شدند که به زودی در مراسمی از آنها تجلیل می شود.

وی گفت:‌ پس از برگزاری مانور زلزله امداد و نجات غرب کشور که اردیبهشت ماه امسال در شهرستان نهاوند برگزار شد و به منظور فرهنگ سازی و آمادگی برخورد با حوادث طبیعی از جمله زلزله نخستین مسابقه ملی عکس با موضوع نهاوند و زلزله پس از فراخوان عمومی برگزار و توسط هیئت داوران در جشنواره سه عکاس برتر معرفی شدند.

وی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره که به صورت ملی و منطقه ای برگزار شد این است که در زمان انجام این مانور عکاسانی از نقاط مختلف کشور حضور داشتند و با تهیه عکس های خلاقانه و منتقدانه خود کمک خوبی به برگزار کنندگان مانور انجام دادند تا نقاط ضعف و قوت این مانور برای سال های بعد شناسایی شود.

شهبازی اظهار کرد: به ترتیب نفرات برتر این جشنواره عبارتند از، آقایان مهدی سهرابی، علی رضاکیانی و امیر حسین قپانوری که در مراحل مختلف برسی آثار به عنوان عکاسان برتر نخستین جشنواره ملی عکس نهاوند و زلزله معرفی شدند.

وی بیان کرد: هیئت داوران جشنواره متشکل از محمد تقی شهبازی، عباس ترکاشوند، علی سهرابی بودند که در پایان 3 عکاس برتر را از میان 60عکاس انتخاب کردند.

رئیس جشنواره ملی عکس نهاوند گفت: شهرستان نهاوند یکی از مناطق زلزله خیز کشور است که به طول بیش از 120‌کیلومتر مربع بر روی گسل فعال زلزله قرار دارد و حضور عکاسان و مسئولان استانی در حین برگزاری این مانور در بافت های فرسوده محله های شیخ منصور و پای قلعه سبب شد تا مجموعه عکس های خوب و هنرمندانه ای تهیه و تحویل دبیرخانه این جشنواره شود.

شهبازی اظهار کرد: سلامت روانی افراد و امداد و نجات افراد زلزله زده در هر جامعه یکی از موضوعات مهم در تمامی کشورهای دنیا محسوب می‌شود و در این بین تلفیق موضوع ضرورت آموزش مردم برای مقابله با زلزله و نجات جان مردم با رویکرد‌های هنری  از دید عکاسان می تواند کمک شایانی به برنامه ریزی در ستاد بحران کند.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوندبیان کرد: هنر عکاسی به عنوان یکی از مهم‌ترین رسانه‌های تصویری عصر حاضر که تأثیر بسزایی در بازگویی مسائل اجتماعی داشته است می‌تواند به عنوان یکی از راه های تاثیرگذار در ارتقاء سلامت روان و روشن کردن نقاط ضعف و قوت مانور تلقی شود.

دیدگاه شما