تازه های سایت

کد مطلب: 19525
21. خرداد 1393 - 13:05
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت:برداشت جو در نهاوند آغاز شد.

خبرگزاری فارس: آغاز برداشت خوشه‌های زرین گندم از مزارع کشاورزی نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو گفت: جو تولیدی نهاوند به لحاظ نظارت مستمر کارشناسان کشاورزی به ویژه مهندسان ناظر مزرعه و مبارزه به موقع با آفت‌های نباتی و علف‌های هرز در اراضی این شهرستان در سطح استان به عنوان جو با کیفیت و مرغوبیت بالا است.

وی از فعالیت 70 دستگاه کمباین برای برداشت این محصول در نهاوند خبر داد و تصریح کرد: ‌50 دستگاه متعلق به شهرستان نهاوند و 20 دستگاه نیز از استان‌های هم‌جوار برای برداشت اصولی و سریع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

احد ظفری افزود: میانگین تولید جو در هر هکتار از اراضی این شهرستان یک و نیم تن است که بر این اساس پیش بینی می شود امسال از مزارع زیر کشت شهرستان نهاوند بیش از 16 هزار تن محصول جو برداشت شود.

ظفری افزود: در حال حاضر قیمت خرید دولتی هر کیلو از این محصول بیش از هفت هزارو 500 ریال می باشد که با توجه به بالاتر بودن قیمت آزاد این محصول، کشاورزان تمایل بیشتری به فروش آن به قیمت آزاد دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به بالا بودن میزان راضی زیر کشت محصول جو، پیش بینی می شود کار برداشت این محصول تا اوایل تیرماه ادامه داشته باشد.

دیدگاه شما