تازه های سایت

کد مطلب: 19521
21. خرداد 1393 - 12:48
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: معتادان تزریقی 72 درصد از مبتلایان به ایدز در این شهرستان را تشکیل میدهند.
خبرگزاری فارس: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه برای بیماری ایدز در دزفول
به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس سلگی گفت: در سال های قبل در شهرستان نهاوند 32 مورد بیمار ایدز شناسایی شده بود که 10 مورد از آنها فوت شده و اکنون 22 مورد بیمار در قید حیات هستند.

وی افزود: اعتیاد تزریقی بیشترین علت شیوع بیماری ایدز در افراد است و از مجموع بیماران شناخته شده در نهاوند بیش از 72 درصد از معتادان تزریقی بوده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند عنوان کرد: گر چه علت عمده مبتلایان به ویروس اچ آی وی تاکنون اعتیاد تزریقی بوده اما این الگو در حال حاضر رو به کاهش است و رفتارهای جنسی به یکی از عوامل مهم انتقال ویروس اچ آی وی تبدیل شده است.

 سلگی بیان داشت: برای اطلاع رسانی از خطرات این بیماری و همچنین عوامل آن از طریق مدارس، دانشگاه ها، ادارات و شبکه های اجتماعی می توان به شکل صحیحی پیشگیری از این بیماری را آموزش داد.

سلگی اظهار کرد: سال گذشته در شهرستان نهاوند 186 مورد تست پزشکی از افراد به عمل آمد که در نتیجه آن 47 مورد بیماری هپاتیت و سه مورد بیماری ایدز جدید در نهاوند شناسایی شد.
وی گفت: در سال گذشته کلاس های آموزشی رابطین بهداشت، رابطین سلامت ادارت، معلمان، دانش آموزان و سربازان به صورت منظم برگزار شد و در مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری تعداد 397 مورد مشاوره و تعداد 186 مورد تست گرفته شد که از این تعداد 47 مورد بیمار هپاتیت وسه مورد بیمار جدید ایدز شناسایی شده است.

سلگی گفت: بر اساس نتایج اعلام شده آزمایشگاهها و کلینیکهای خصوصی به این اداره در سال گذشته  48 نفر بیمار مبتلا به هپاتیت در نهاوند شناسایی شده است.

وی افزود: از حدود سال 1375 ویروس  هپاتیت شناخته شد که مهم‌ترین راه انتقال این بیماری از راه خون بود و از آنجا که این ویروس شناخته نشده بود،‌ خون‌های اهدایی از این نظر غربالگری نمی‌شدند اما از سال 1375 با شناسایی ویروس، خون‌های اهدایی نیز غربالگری می‌شوند و راه انتقال این بیماری دیگر از راه خون نیست.

دیدگاه شما