تازه های سایت

کد مطلب: 19437
17. خرداد 1393 - 10:49
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سالانه 320 تن ماهی در دهکده شیلات نهاوند واقع در روستای بابا رستم این شهرستان تولید میشود.

بیماری در سایت های پرورش ماهی نهاوند

 

 به گزارش پایگاه خبری گرو، احد ظفری گفت:علت نامگذاری روستای بابارستم به تنها دهکده شیلاتی غیر ساحلی کشور آن است که از آن جایی که این روستا در محل عبور رودخانه گاماسیاب قرار دارد توانسته با سرمایه‌گذاری تعدادی از علاقه‌مندان به تولید و پرورش شیلات این روستا را به نام دهکده شیلاتی غیر ساحلی کشور نامگذاری کنند.

وی عنوان کرد:  این دهکده قادر است سالانه 320 تن گوشت ماهی از استخرهای پرورش ماهی در این روستا تولید کنند که برای 160 نفر مستقیم و 209 نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال کنند.

 مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: به خاطر وجود ظرفیت‌های بالا و زیرساخت‌های مناسب توسعه در بخش کشاورزی و شیلات سرمایه‌گذاران توانسته اند در زمینه‌های تولید ماهی در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند و تا سه سال اصل سرمایه‌گذاری آنها جذب و برگردانده می‌شود.

وی  گفت: وجود سراب گاماسیاب در کنار چشمه های جوشان در داخل و بیرون روستای سرسبز بابا رستم از 13 سال پیش تا کنون باعث جذب سرمایه گذاران و رونق پرورش ماهی قزل آلا در این منطقه نهاوند شد.

ظفری افزود: وجود این نعمت خدادادی موجب شده تا کشاورزی و دامداری در حاشیه این رودخانه عظیم و خروشان توسعه‌ یابد و عملاً موجب توسعه شهرستان نهاوند در بخش‌های مختلف کشاورزی،صنعتی،توریستی و گردشگری و شیلاتی شود.

ظفری گفت: در شهرستان بیش از 62 سایت،مزرعه و استخر پرورش ماهی وجود دارد که سالیانه 85 میلیون قطعه تخم و بچه ماهی  چشم زده و 2500تن گوشت سفید ماهی  قزل آلا تولید می کنند که در کل سایت های تکثیر ماهی قزل آلا نهاوند20درصد از بچه ماهی کشور را تامین می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار کرد: گوشت ماهی قزل‌آلا در نهاوند به خاطر رشد در آب‌های رودخانه‌ای به نام ماهیان سردآبی به لحاظ کیفیت و ارزش غذایی از سالم‌ترین و مرغوب‌ترین گوشت ماهی در کشور است، این موضوع موجب شده که هر ساله تعدادی زیادی از مسافران نهاوندی بخش قابل توجهی از گوشت مورد نیاز خود را از نهاوند خریداری کنند.

وی گفت: در شهرستان نهاوند ماهی های گرم آبی مانند کپور، آمور و آزاد نیز در حال تولید وپرورش هستند که در سال های گذشته به علت کارهای خوب تبلیغی و ترویجی سرانه مصرف ماهی مردم از نیم کیلو در 8سال پیش امسال به 6 کیلوگرم در سال رسیده است.

دیدگاه شما