تازه های سایت

کد مطلب: 19211
7. خرداد 1393 - 8:14
حجت الاسلام احمدرضا خزایی به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند معرفی شد.

رئسی جدید اوقاف

به گزارش پایگاه خبری گرو، با برگزاری مراسم تودیع و معارفه در کانون شهید باهنر نهاوند حجت الاسلام احمد رضا خزایی به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند معرفیشد و از زحمات 6 ساله حجت الاسلام عزیزی رئیس سابق قدردانی شد.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان همدان در این مراسم گفت: اجرای درست و صحیح نیت واقف در موقوفات یکی دیگر از اصول کاری اداره اوقاف است که باید به نحو کامل و درست انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تمام درآمد موقوفات هر شهرستان باید در همان شهرستان هزینه و مصرف شود افزود: برای اجرا و عمل به نیت کامل واقف بازخوانی پرونده  دو هزارو 600 موقوفه  استان همدان شروع شد و تنها کار 180 پروند دیگر باقی مانده است.

 مدیر کل اوقاف استان همدان افزود: موقوفات موجود در کشورمان پاسخگوی نیازهای روز جامعه نیست زیرا نیازهای جامعه تغییر پیدا کرده و شرایط اقتضا می کند موقوفات جدید متناسب با نیازهای جدید باشد.

وی گفت: علی رغم اینکه ذیحسابی به صورت متمرکز بر تمام موقوفه های و درآمدها نظارت دارد اما در آمدهای هر بقعه در اختیار شهرستان قرار می گیرد و استان یا کشور اجازه دخل و تصرف در آن را ندارد.

وی افزود: سازمان اوقاف برای پاسخ دادن به مشارکت همه افراد جهت شرکت در مساله موقوفات طرحی را با عنوان وقفهای مشارکتی در مجلس به تصویب رساند که بر اساس آن اوراق مشارکتی که حداقل آن 100 هزار تومان می باشد انتشار یافته وبرای فروش به افراد عرضه می شود.

زین العابدینی گفت: بر اساس این طرح سازمان اوقاف از محل فروش این اوراق موقوفات متناسب با نیازهای روز را خریداری کرده و خدمات رسانی خود را به روز رسانی می کند.

امام جمعه شهر نهاوند نیز در ادامه این مراسم  وقف را  به عنوان یکی از سنتهای بسیار پسندیده اسلامی و  انسانی که  از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ و ارزش وقف را به طور کامل شناخت زیرا گسترش و ترویج این فرهنگ آثار اجتماعی بسیار مطلوبی به همراه دارد.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی اظهار داشت: به دنبال انجام هر عمل وقف، آثار اجتماعی بسیار گرانقدری نصیب جامعه می شود زیرا وقف یک عمل بسیار خیرخواهانه و انسان دوستانه است و در نتیجه از خودگذشتگی انسان و دیگرخواهی او ایجاد می شود.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: افراد متمول زیادی وجود دارند که علاقمند به انجام امور خیرخواهانه هستند و فقط کافیست راه های انجام کار خیر را بشناسند و به سوی آنها هدایت شوند.

دیدگاه شما