تازه های سایت

کد مطلب: 18983
27. ارديبهشت 1393 - 8:33
مانور بزرگ عملیاتی امداد و نجات زلزله با حضور امدادگران جمعیت هلال احمر استانهای همدان ،کرمانشاه و کردستان در منطقه عمومی شیخ منصور و دوخواهران نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در این مانور که در منطقه عمومی شیخ منصور و دوخواهران به عنوان یکی از محلات قدیمی با بافت فرسوده شهرستان نهاوند به اجرا در آمد و طی آن تیمهای امداد و نجات و کاوش با تجهیزات امدادی به جستجوی مجروحان احتمالی از زیر آوار پرداخته و به یاری آنان شتافتند.

DSC03395

معاون جمعیت هلال احمر استان همدان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در این مانور تمامی تیم های امداد و نجات شهرستان های همدان و همچنین تیم هایی از استان های کرمانشاه و کردستان در منطقه عمومی مانور به وسعت میدانی 40 کیلومتر مربع حضور داشتند.


معاون جمعیت هلال احمر استان افزود: این مانور با وقوع چندین انفجار و آتش سوزی در محل پای قلعه و شیخ منصور انجام شد که بلافاصله نیروهای امداد و نجات شهرستان های استان و دو استان کردستان و کرمانشاه در محل حاضر و عملیات را شروع کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند یکی از زلزله خیزترین مناطق استان است که روی گسل زلزله قرار گرفته ،برای آشنایی بیشتر امدادگران استانها و شهرهای معین با مناطق مورد نظر در شهر نهاوند و همچنین هشدار به ساکنان منطقه در خصوص احتمال وقوع زلزله اجرا شد.

DSC03391

وی گفت: در این تمرین تمامی اعضای کارگروه آموزش امداد و نجات استان ، نیروهای مدیرت بحران آب و فاضلاب ، مخابرات ، بازرگانی، شرکت برق منطقه ای غرب کشور ، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و تیم های درمان اضطراری کرمانشاه و کردستان ،به عنوان نیروهای پوشش دهنده جمعیت هلال احمر استان مشارکت داشتند.

وی گفت: در این عملیات 450 نفر امدادگر در قالب تیمهای امداد و نجات هشت نفره سازماندهی شده و با بهره گیری از تمام تجهیزات امدادی و ادوات و ماشین آلات در منطقه زلزله زده به یاری حادثه دیدگان احتمالی پرداختند.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند نیز به خبرنگار سایت گرو گفت: در این مانور نهاوند به هشت منطقه مختلف تقسیم‌بندی شده که هر منطقه با دو دهستان را تحویل یکی از شهرستان‌های معین دادیم.

محمدتقی شهبازی افزود: قبل از وقوع زلزله نیروهای امدادرسان اقدام به شناسایی منطقه تحت اختیار خود کرده بودند.

وی از ایجاد سه بیمارستان صحرایی در منطقه دور از محل حادثه خبر داد و گفت: این بیمارستان نیز با تجهیز 100 تخت بیمارستانی شامل اورژانس و خدمات سرپایی و اطاق عمل است.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند افزود: در محل بیمارستان که در کمترین زمان ممکن احداث و تجهیز شد بیش از ده‌ها پزشک و متخصص اطاق عمل حضور دارند که به سرعت اقدام به درمان حادثه‌دیدگان می‌کنند.

DSC03396

به گفته وی ،همچنین پس از انجام مرحله درمان ، عملیات انتقال خانواده ها و حادثه دیدگان به اردوگاه موقت اضطراری یک هزار نفری که در منطقه عمومی روستای کوهانی از توابع نهاوند احداث شده است ،انجام شد.

دیدگاه شما