تازه های سایت

کد مطلب: 18802
14. ارديبهشت 1393 - 12:06
پایگاه خبری گرو: به مناسبت هفته معلم فرماندار و مدیر آموزش و پرورش نهاوند با خانواده های شهدای فرهنگی دیدار کردند

به گزارش پایگاه خبری گرو،در این دیدار فرماندار نهاوند با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا فرهنگی گفت: شهدای فرهنگی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کردند زیرا آنان هم خون خود را نثار انقلاب نمودند و هم با تربیت انسانهایی متعهد آینده انقلاب اسلامی را بیمه نمودند.

عبدالملکی افزود: کار معلم هدایت جامعه و تربیت نسل آینده ساز است و ارزش کار آنان همانند کار انبیاست زیرا انبیا هم هدفشان تربیت انسانها و رساندن آنها به کمال می باشد.

وی استاد مطهری را اسوه و نمونه یک معلم واقعی عنوان کرد و گفت: شهید مطهری نیز با احساس تکلیفی که نسبت به دین و تربیت نسل جوان داشت با کجی ها و انحرافات دینی به مبارزه برخواست و معلمان نیز باید با الگو گرفتن از این استاد فرزانه به خوبی رسالت خود را در این زمینه ایفا کنند .

 وی به اهمیت تجلیل از مقام معلم در جامعه پرداخت و افزود: بدون شک جامعه ای که جایگاه معلم و حرمت آن را پاس میدارد مراحل رشد و توسعه جامعه را سریعتر طی می نماید، لذا فرهنگ قدر دانی از معلمان و نقش تربیتی آنان باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود.

 قابل ذکر است که در این دیدارها علاوه بر خانواده های شهدای فرهنگی از چند بیمار فرهنگی توسط فرماندار و مدیر آموزش و پرورش عیادت به عمل آمد .

 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری است که با توجه به مقام علمی این شهید این روز به روز و هفته معلم نامگذاری شده که در طول این هفته به بیان نقش تربیتی معلم و مقام معلم پرداخته می شود.

دیدگاه شما