تازه های سایت

کد مطلب: 18308
21. فروردين 1393 - 9:55
پایگاه خبری گرو: نایب رئیس انجمن جهانی ورزش های سنتی گفت: نخستین دوره مسابقات بین‌المللی بازی‌های بومی و محلی در نهاوند برگزار میشود

غلامرضا جعفری فدراسیون ورزش روستایی

 

به گزارش پایگاه خبری گرو، غلام‌رضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نخستین دوره مسابقات بین المللی بازی های بومی و محلی کشورهای همسایه و عضو اکو شامل کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه، سوریه آذربایجان، ارمنستان و تاجیکستان امسال به میزبانی شهرستان نهاوند برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به طبیعت زیبا و ارتفاع مناسب شهرستان نهاوند از سطح دریا و مجموعه ورزشی علیمرادیان همراه با امکانات خوب، هتل و مهمان پذیرهای این شهرستان و همچنین عشایری که در کوهستان های این شهرستان ساکن هستند، نهاوند را به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب کردیم.

رئیس فدراسیون روستایی و بازی های بومی محلی کشور ابراز کرد: مسابقات بومی و محلی در چندین رشته شامل تیر اندازی، اسب سواری، دال پلان، کشتی، دو، هفت سنگ، دورنه، طناب کشی و چند بازی دیگر که به شکل بین المللی است با حضور قدرتمند یک تیم از نهاوند و دو تیم از ایران به همراه کشورهای شرکت کننده در نهاوند برگزار می شود.

جعفری بیان کرد: شهرستان نهاوند در مسابقات بومی و محلی دارای عناوین مختلفی در استان همدان و کشور است که به عنوان نمونه کرم سهرابی یکی از ورزشکاران پیشرو در این عرصه چندین مقام کشوری را در این زمینه داراست.

وی اعلام کرد: امسال وزارت ورزش و مجلس شورای اسلامی از محل فروش سهام شرکت های دولتی در قالب بودجه سنواتی سال 93 مبلغ 3000 میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت ها و تکمیل طرح ورزش روستایی کشور اختصاص داد که این رقم تاکنون بی سابقه بوده است.

وی عنوان کرد: اگر بودجه تخصیص داده شده به وقت مناسب به فدراسیون تزریق شود در سال های آینده می توانیم از ورزشکاران و جوانان روستایی پشتوانه سازی خوبی برای تمامی رشته های ورزشی انجام دهیم.

رئیس فدراسیون روستایی و بومی محلی کشور ابراز کرد: وقتی برای مشاهده یک مسابقه کشتی با چوخه بیش از90 هزار نفر شرکت می کنند این وظیفه جهانی و بین المللی ما را سنگین تر می کند در حالی که در مسابقه فوتبال بین استقلال و پرسپولیس با آن همه تبلیغات کمتر از 80 هزار نفر شرکت می کنند.

نایب رئیس انجمن جهانی ورزش های سنتی و بومی محلی گفت: در سال های گذشته به دنبال ثبت و معرفی ورزش های بومی و محلی در تمامی نقاط و استان های کشور بوده ایم، ضمن اینکه کارشناسان ورزشی این فدراسیون تحقیقات زیادی را انجام داده اند و ما نیز برای شناسایی بازی های بومی و محلی دیگر کشورهای همسو با ایران و معرفی آن به سایر کشورها و ثبت جهانی تلاش گسترده ای کردیم.

دیدگاه شما