تازه های سایت

کد مطلب: 17966
27. اسفند 1392 - 8:51
پایگاه خبری گرو: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: طرح ساماندهی منازل و واحدهای استیجاری در شهرستان نهاوند و چهار شهر اقماری این شهرستان اجرا می‌شود.
DSC02615
به گزارش پایگاه خبری گرو، ابرهیم جلیلی درنشست خبری با خبرنگاران نهاوند گفت: طرح ساماندهی واحدهای استیجاری برای میهمانان نوروزی در نهاوند، چهار بخش شهرستان و همچنین روستاها برای نخستین‌بار در در حال پیگیری و اجراست که بر اساس این طرح به علاقمندانی که بخواهند واحدهای مسکونی خود را در اختیار گردشگران قرار دهند، مجوز صادر می‌شود.

وی بیان داشت: امسال پنج مرکز اسکان ویژه مسافران در سطح مدارس ،خانه معلم و مهمان پذیر های شهر نهاوند تجهیز شده اند که البته این آمادگی وجود دارد در صورت نیاز دیگر مراکز آموزشی نیز در خدمت مسافران باشد.

جلیلی ادامه داد: یک هتل و دو مهمانپذیر و چهار رستوران بین راهی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در نهاوند آماده فعالیت هستند ضمن اینکه در مراکز تفریحی نهاوند مانند سراب گیان، گاماسیاب و فارسبان و حمام حاج آقا تراب هم تسهیلات لازم برای مهمانان نوروزی تدارک دیده شده است.

وی افزود: امسال برای نخستین بار در تاریخ میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند چندین غرفه شامل چایخانه سنتی، فروش صنایع دستی و سوغات نهاوند و نوروزخوانی و عکس‌هایی از طبیعت نهاوند در حمام حاج‌آقا تراب در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

جلیلی ادامه داد: بر این اساس موزه‌های شهدا، حمام حاج‌آقاتراب و موزه فرهنگ و تاریخ نهاوند و همچنین ده‌ها جاذبه طبیعی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

وی از توزیع 20 هزار اقلام تبلیغی بین مسافران نوروزی خبر داد و گفت: در نخستین روز عید از اولین مسافر نوروزی که وارد شهرستان شود با صنایع دستی و سوغات نهاوند پذیرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: با همکاری اداره‌کل و مدیران آن در دومین روز از سال جدید سرکشی از خانواده شهدا نیز انجام می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند از وجود 201 اثر تاریخی و فرهنگی در نهاوند خبر داد و گفت: تاکنون حدود 90 اثر از آنها به ثبت فهرست ملی رسیده که در تلاشیم تا تعداد بیشتری از این آثار ارزشمند و تاریخی را به ثبت ملی برسانیم.

وی اظهار داشت: برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و مهمانان نوروزی 40 برنامه مختلف در شهرستان نهاوند اجرا می شود که آماده و فعال کردن تمام عابربانکها، زیباسازی چهره شهر نهاوند، مناسب کردن فضای پارکها، فعال سازی واحدهای نظارتی، تشکیل کشیک نوروزی ادارات از جمله آنهاست.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند گفت: تعطیلات و سفرهای نوروزی فرصتی برای شناساندن فرهنگ بومی و اصیل شهرستان نهاوند و معرفی توانمندی های موجود در بخش گردشگری و معرفی اماکن متبرکه امامزاده شاهزاده محمد(ع)،امامزاده ابراهیم (ع)،امامزاده فضل (ع) وصنایع دستی، اماکن تاریخی مانند حمام حاج آقا تراب، تپه گیان و باباقاسم و سوغات نهاوند است.

ابراهیم جلیلی ایجاد خاطره خوش از شهر نهاوند را برای مسافران و گردشگران نوروزی را هدف اصلی ستاد دانست و اظهار داشت: نهاوند شهر سراب های خروشان ایران و دروازه وروداسلام به ایران با تمام امکانات و ظرفیت موجود آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

دیدگاه شما