تازه های سایت

کد مطلب: 16845
11. بهمن 1392 - 20:58
پایگاه خبری گرو : مراسم تجلیل از رتبه های برتر کنکور و ستارگان علمی شهرستان نهاوند در اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور سال جاری و همچنین جشن ستارگان نهاوند با همکاری موسسه فرهنگی علیمرادیان و آموزش و پرورش نهاوند با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان ،و مهندس محمد حسین علیمرادیان خیر بزرگ نهاوند برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز در این مراسم گفت: دانش آموزان نهاوند از استعدادهای بالایی در سطح استان برخوردار می باشند به نحویکه سال گذشته از مجموع 18 معدل 20 سال سوم نظری استان 60 درصد آن متعلق به دانش آموزان این شهرستان بود.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزیهایی که سال گذشته برای ارتقاء کنکور شهرستان به عمل آمد جایگاه این شهرستان از رتبه 14 در سطح استان به رتبه چهار رسید که نشان دهنده پیشرفت خوب آن در بحث کنکور بوده است .

وی افزود: البته استعداد و پشتکار دانش آموزان ما برای رسیدن به جایگاه بالاتر زیاد است و تلاش خواهیم کرد با برنامه ریزیهای بیشتر و با همفکری دبیران در این زمینه خود را به جایگاه واقعی در سطح استان برسانیم .

وی در این زمینه اضافه کرد: برگزاری کلاسهای کنکور در طول سال و همچنین کلاسهای تقویتی و جلسات مشاوره ای همراه با حمایتهای روحی و روانی از برنامه های عمده ای است که این اداره در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در این مراسم با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای ارتقاء جایگاه استان در کنکور سراسری گفت:استان همدان در سال گذشته با تلاشها و برنامه هایی که صورت گرفت توانست رتبه خود را در زمینه کنکور ارتقاء دهد که البته ما به این مساله راضی نبوده و تلاش بیشتری را خواهیم داشت.

وی افزود: یکی از دلایلی که باعث شده استان همدان از جایگاه واقعی خود در زمینه کنکور برخوردار نباشد توجه به بحث بوم و قطب می باشد.

وی افزود: در بررسیهایی که به عمل آمده از مجموع قبول شدگان کنکورسال گذشته استان در دانشگاههای کشور فقط 480 نفر دانشگاههای کردستان و کرمانشاه را انتخاب نموده بودند در حالیکه از استانهای مذکور دو هزار نفر دانشگاههای استان را برای تجصیل انتخاب کرده اند .

وی افزود:با توجه به اینکه استان همدان با استانهای کردستان و کرمانشاه به عنوان یک بوم به حساب می آیند لذا دانش آموزان کردستان و کرمانشاه از تمام ظرفیت خود استفاده می نمایند اما دانش آموزان این استان به علت عدم تمایل کمتر جهت ادامه تحصیل در این استانها فقط از 20 درصد ظرفیت خود استفاده کرده و به همین خاطر متضرر می شوند .

وی گفت: برای حل این مشکل پیشنهاد تغییر بوم به وزارت علوم داده شده تا بر اساس آن استان همدان با استانهای مرکزی و قم به یک بوم تبدیل شوند تا آمار قبولیهای همدان در کنکور ارتقاء یابد.

وی با مقایسه قبولیهای کنکور شمال و جنوب استان نیز گفت: در جنوب استان با توجه به اینکه میزان پذیرش دانشگاههای پیام نور پائین بوده و از سوی دیگر دانش آموزان آنها تمایل کمی جهت ادامه تحصیل در دانشگاههای شمال استان را دارند و برعکس در شمال استان میزان پذیرش دانشگاههای پیام نور بالاست لذا همین عامل باعث شده تا میزان قبولیهای کنکور شمال استان در مقایسه با جنوب بالاتر باشد .

وی گفت: با توجه به کاهش جمعیت دانش آموزی باید از کمیت فاصله گرفت و به کیفیت پرداخت و لذا سیاست دولت دهم نیز بر همین مبنا می باشد.

وی افزود: در آموزش و پرورش 720 مشکل شناسایی شده که مربوط به گذشته های دور می باشد و در سیاستهای جدید وزارت متبوع روی چهار سیاست سرمایه گذاری شده که در صورت موفقیت در این چهار مولفه می توان امید وار بود که 70 درصد از مشکلات آن برطرف شود.

در این جلسه ˈعباس خرمیˈ مدیر موسسه فرهنگی علیمرادیان نهاوند نیز گفت: این موسسه به منظور پشتیبانی از جوانان و دانش آموزان جهت توسعه فرهنگی اجتماعی شهرستان مدت 19 سال است که این برنامه را اجرا می کند و حتی در مواردی دانش آموزان نخبه را مورد حمایت خود قرار می دهد.

وی گفت: هدف این موسسه بالابردن فرهنگ شهرستان و معرفی استعدادهای فرهنگی و تاریخی آن است که از توسعه انسانی مهمترین مولفه ای است که می تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری رساند .

در پایان این جلسه از 12 رتبه برتر کنکور سال جاری ،30 نفر دانش آموز معدل بالای سال سوم متوسطه ،15 نفر برگزیده مسابقات فرهنگی و هنری و چهار نفر از معلمان پایه اول دانشجویان برتر با اهداء لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه شما