تازه های سایت

کد مطلب: 16545
30. دى 1392 - 12:51
پایگاه خبری گرو : شهردار نهاوند گفت: در دهه فجر امسال عوارض شهرداری نهاوند با 20 درصد تخفیف همراه خواهد بود
DSC01225
به گزارش پایگاه خبری گرو ، شاهین فرجی فر در نشست هماهنگی کمیته تزئینات ستاد دهه فجر شهرستان نهاوند در سالن اجتماعات شهرداری اعلام کرد: شهرداری نهاوند با موافقت شورای شهر به مناسبت ایام دهه فجر در پرداخت بدهی معوقه و عوارض شهرداری نهاوند به مراجعه کنندگان تخفیف 20 درصدی ارائه می کند.

فرجی فر گفت: اجرای این مصوبه در دو مرحله مشخص اجرا خواهد شد که در مرحله اول مردم می توانند از تخفیف 20 درصدی استفاده کنند و با شروع زمان مرحله دوم میزان تخفیف به 10 درصد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: مرحله اول از 28 دی ماه همزمان با سالروز ولادت با سعادت پیامبر بزرگ اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) آغاز و تا 30 بهمن ادامه دارد و به مناسب ایام پر برکت دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نیز این مرحله اجرا می شود و همشهریان نهاوندی می توانند در این زمان با پرداخت عوارض سالیانه نوسازی، اصناف، پروانه های ساختمانی و بدهی های معوقه از تخفیف 20 درصدی استفاده کنند.

شهردار نهاوند با اشاره به مرحله دوم آغاز بهره مندی از تخفیف عوارض شهرداری نهاوند گفت: این مرحله از اول اسفند شروع و  تا 24 اسفند سال جاری ادامه دارد و افرادی که در تاریخ قید شده نسبت به پرداخت عوارض سالیانه نوسازی، اصناف، پروانه های ساختمانی و بدهی های معوقه اقدام کنند از تخفیف 10 درصدی بهره مند می شوند.

شاهین فرجی فر درآمدهای شهرداری را به دو  دسته درآمدهای پایدار و ناپایدار تقسیم کرد و گفت: درآمدهای ناپایدار شهرداری‌ها ناشی از عوارض‌های ساختمانی است که با رکود ساخت و ساز و یا تغییرات فصلی دچار نوسان و تغییر می‌شود.

فرجی فر درآمد ناپایدار شهرداری را ضعفی برای درآمدهای شهرداری ارزیابی کرد و گفت: وضعیت درآمد از رویه ثابت و مستمری برخوردار نبوده و امکان برنامه‌ریزی بلند مدت برای دارایی‌های ناشی از این درآمد وجود ندارد.

وی مهمترین خصیصه درآمدهای پایدار را بلندمدت و مطلوب ‌بودن آن دانست و عنوان کرد: استمرار بلندمدت درآمدها یعنی عدم نوسان و پایداری آن در بلندمدت، و مطلوب‌ بودن درآمد یعنی درآمدی که برای آیندگان ایجاد معضل و مشکل نکند.

شهردار نهاوند گفت: به طور قطع، عمران و آبادی هر شهر مستلزم تحقق برنامه‌های عمرانی و توسعه شهری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منظور اصلاح و توسعه معابر و بهبود محیط شهری و فضای تفریحی، فرهنگی، اجتماعی و تامین دیگر نیازمندی‌های شهروندان برای دستیابی به محیطی سالم برای زندگی خود و فرزندان است.

شاهین فرجی فر ادامه داد:  این امر جز با مشارکت و همکاری شهروندان محقق نمی‌شود به همین منظور از مردم در خواست می شود نسبت به پرداخت عوارض ملک خود اعم از مسکونی و تجاری اقدام و شهرداری را در خدمات رسانی هر چه بهتر به شهروندان یاری کنند

دیدگاه شما