تازه های سایت

کد مطلب: 16298
23. دى 1392 - 9:45

546385_i8TBw2H2مدیر امور آب شهرستان نهاوند گفت: با افزایش میزان بارشهای اخیراز ابتدای مهر ماه سال جاری تاکنون میزان بارش در این شهرستان به 268 میلیمتر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش 15 درصدی برخوردار می باشد.

به  گزارش پایگاه خبری گرو ، آرش کولیوند افزود:سال گذشته میزان بارش به ثبت رسیده 233 میلیمتر بوده که این میزان امسال در ایستگاه اندازه گیری وراینه 268 میلیمتر بوده است .

وی افزود: همچنین میزان بارندگی امسال در مقایسه با بارندگی بلند مدت که 219 میلیمتر بوده است 22 درصد افزایش داشته است که نشان دهنده سال زراعی و ترآبی می باشد.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان نهاوند به طور میانگین سالانه 70 سانتی متر افت منابع آب زیر زمینی در مقایسه با دوره بلند مدت وجود دارد که به علت کمبود بارش سالهای گذشته و برداشت آب زیاد توسط چاههای غیر مجاز بوجود آمده است.

وی افزود: به منشور جلوگیری از کاهش آبهای زیر زمینی شهرستان طی سالیان اخیر برنامه هایی مانند برخورد با دارندگان چاههای غیر مجاز و پلمپ آنها و همچنین نصب کنتور هوشمند روی چاههای برقی انجام شده که تا حدودی می تواند این مشکل را کاهش دهد .

دیدگاه شما