تازه های سایت

کد مطلب: 15851
11. دى 1392 - 15:12
پایگاه خبری گرو : 30 بهمن ماه، روز به شهادت رسیدن گروه انقلابی ابوذر نهاوند در تقویم رسمی کشور ثبت می شود .
546385_RBogQvNa

به گزارش پایگاه خبری گرو ، خسرو بیات  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اعلام این خبر گفت : ثبت این روز، مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند بود که در شورای فرهنگ عمومی استان همدان نیز تایید شد و برای تایید رسمی به شورای کشور ارسال شد.

وی ادامه داد: گروه ابودز در آبانماه 1351 توسط 6 نفر از جوانان مذهبی نهاوند به نام های عبدالله خدا رحمی، روح الله سیف، ماشاءالله سیف، ولی الله سیف، حجت الله عبدلی و بهمن منشط با هدف مبارزه برای ریشه کن کردن فساد، شناساندن اسلام راستین و ایجاد جامعه اسلامی شکل گرفت.

 بیات اضافه کرد: این گروه ضوابط و مقرراتی را برای خود تدوین کردند که به عنوان اصول عملی و یا اساسنامه گروه ابوذر شناخته شد و همزمان با برنامه های خودسازی و تلاش برای اصلاح فضای اجتماعی و فرهنگی شهر نهاوند، مبارزات انقلابی علیه رژیم پهلوی را طراحی و اجرا می کردند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان همدان تصریح کرد: گروه ابوذر در تیر ماه 1352 پس از دستگیری و تحمل شکنجه های فراوان و گذراندن چندین جلسه محاکمه در سحر گاه روز 30 بهمن 1352 مظلومانه در میدان چیتگر تهران در مقابل گلوله ها قرار گرفتند و تکبیر گویان به شهادت رسیدند.

بیات در پایان خاطرنشان کرد: ثبت روز شهادت این گروه انقلابی در تقویم رسمی کشور، گامی برای زنده نگه داشتن یاد این شهیدان است.

دیدگاه شما