تازه های سایت

کد مطلب: 15287
20. آذر 1392 - 10:03
پایگاه خبری گرو: کارشناس شبکه بهداشت نهاوند گفت:با توجه به اینکه کشور ایران سومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه است، بیش از 50% لوازم آرایشی موجود در بازار تقلبی هستند.
خبرگزاری فارس: لوازم آرایشی غیر مجاز به سرب و جیوه آلوده هستند

به گزارش پایگاه خبری گرو، کلاس آموزشی آشنایی با لوازم آرایشی و بهداشتی مجاز و غیرمجاز در مرکزبهداشت شهرستان نهاوند برگزار شد.

در این کلاس آزاده آذرپیرا کارشناس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: از آنجا که کشور ایران سومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه است بیش از 50% لوازم آرایشی نظیر کرم پودر و سایر مواد آرایشی موجود در بازار تقلبی هستند.

وی با بیان اینکه به هنگام خرید این لوازم باید دقت کافی داشت افزود: عوارض عمده استفاده از این لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی حساسیت ، کچلی ، آکنه و جوش سرسیاه ، صدمات کبدی و اثر ناخوشایند زخم روی پوست است.

وی گفت: برای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی ناشی از مواد آرایشی بهداشتی خارجی بهتر است فقط از لوازم دارای مجوز ورود از وزارت بهداشت و درمان استفاده کرد واطلاعات مربوط به تاریخ تولید و انقضاء وشماره مجوز روی آن درج شده باشد و بهتر است لوازم آرایشی را از داروخانه ها و مکانهای دارای مجوز تهیه نمایند.

در ادامه محمدرضا مرادی کارشناس غذا و دارو با بیان اینکه استفاده از لوازم آرایشی و مواد محافظت کننده پوست بخشی از عادات روزانه اغلب خانمها در کشورمان است گفت: بخشی از این افراد تا به حال مشکلات و عوارش ناشی از مصرف این  مواد را حداقل یکبار تجربه کرده اند .

وی افزود: این عوارض می توانند پس از چندین بار و یا چندسال استفاده بروز کند و بدیهی است که شدت و احتمال بروز عوارض در مواد آرایشی تقلبی بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه 90% از لوازم آرایشی مصرف شده در کشور ما وارداتی است گفت: برخی از این مواد آرایشی بهداشتی به صورت غیرمجاز وارد کشور می شوند و علت اصلی مصرف گسترده لوازم آرایشی تقلبی ارزانی آنهاست و اکثر مصرف کنندگان توجه کافی به کیفیت مواد آنها نمی کنند.

 

 

دیدگاه شما