تازه های سایت

کد مطلب: 15115
13. آذر 1392 - 9:23
امام جمعه نهاوند گفت:دشمن می داند که گرایش جوانان به اسلام مانع از رسیدن آنان به اهدافشان می باشد لذا آنان تهاجم فرهنگی را برعلیه ما آغاز نموده اند که اگر ما نسبت به آن بی تفاوت باشیم همه از خطرات آن زیان خواهیم دید.

IMG_1917

به گزارش پایگاه خبری گرو امام جمعه نهاوند که در همایش امر به معروف و نهی از منکر در کانون شهید باهنر سخنرانی می کرد گفت :نقش مسلمانان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش وانجام مسئولیت های اجتماعی ایفا کنند، ایجاب می‌کند که ناظر و مراقب اموری باشند که پیرامون آنها اتفاق می افتد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین مبانی دین اسلام عنوان کرد و گفت: در فقه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر جایکاه مهمی برخورداراست و از مهم ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می رود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین فرایضی است که وجوب کفایی آن، ضروری دین شناخته شده و ضامن بقای اسلام است و همچنین به واسطه آن افراد جامعه نسبت به سرنوشت خود احساس مسئولیت کرده در نتیجه جامعه سالم می ماند.

وی در همین رابطه تاکید کرد:. پیوند سرنوشت ها موجب می‌شود که انحراف یک فرد، در کل جامعه تأثیر بگذارد، چنان که یک بیماری واگیر در صورتی که معالجه نگردد، از فرد به جامعه سرایت کرده و سلامت آن را به خطر می اندازد.

امام جمعه نهاوند به مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: معروف و منکر شامل امور اعتقادی، اخلاقی،عبادی،حقوقی، اقتصادی،نظامی،سیاسی و فرهنگی می‌شود و در مجموع می توان از معروف و منکر، به ارزش ها و ضد ارزش ها تعبیر نمود.

حجت الاسلام مغیثی قیام امام حسین (ع) را در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و گفت: اگر نهضت امام حسین نبود، ارزش های انسانی و الهی از بین رفته و اثری از اسلام باقی نمی ماند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران را ثمره و نتیجه با ارزش امر به معروف ونهی از منکر در جنبه سیاسی و حکومتی برشمرد که توسط امام خمینی (ره) هدایت شد و به پیروزی رسید و هم اکنون به زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی با اقتدار به راه خود ادامه می دهد.

 

دیدگاه شما