تازه های سایت

کد مطلب: 14428
19. آبان 1392 - 12:58
پایگاه خبری گرو : با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان دستگاههای اجرایی یادواره 8 شهید دانشجوی نهاوند برگزار شد

DSC00834

یه گزارش پایگاه خبری گرو ، در این مراسم که در سالن اداره ارشاد نهاوند برگزار شد  حجت الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت : اگرامروز کشور ما در زمینه های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به پیشرفت و توسعه دست یافته است، مرهون فداکاری کسانی است که در بحرانی ترین روزها سینه هایشان را سپر کردند و در مقابل خطر، هوشیارانه و صبورانه ایستادند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دنیا استحکام و ثبات بخشیدند.

وی توجه جوانان و نوجوانان را به پیام شهدا در راستای حفظ انقلاب و ایجاد امنیت در جامعه مورد تاکید قرار داد و گفت: ما باید ازخودگذشتگی، ایثار و فداکاری شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به فلسفه قیام عاشورا ، برگزاری مراسم و مجالس گرامیداشت شهدا را فوق العاده باارزش و و تداوم بخش راه شهیدان عنوان نمود و گفت : برای زنده ماندن و جریان داشتن اهداف و ارزش هایی که شهدای والا مقام و خانواده های معظم آنان تمام هستی خود را به پای آن نثار نمودند لازم و واجب است که همواره مجالس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا باشکوه هر چه تمام تر توسط تمامی مردم و دستگاه ها و نهادها برگزار گردد.

مغیثی افزود: یادواره شهدا علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، باعث ترویج آرمانهای آنان در میان نسل جوان و فعلی انقلاب است تا بدانند آرامش امروز، مدیون خون شهیدان و ایثارگری جانبازان می باشد.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه، امروز ایران اسلامی بیش از هر زمانی نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: جوانان ایران اسلامی با بکارگیری عنصر بصیرت و سلاح قلم باید راه شهدا را ادامه داده و با این عمل خود از خون آنان پاسداری کنند.

وی ضمن بیان نکاتی پیرامون مجاهدت علمی و مجاهدت برای حاکمیت ارزش ها توسط نسل جوان جامعه ، حضور اقشار مختلف مردم بویژه دانشجویان و جوانان در این گونه مراسم را ناشی از تربیت دینی و علاقه باطنی آنان به ائمه معصومین(ع) و باورهاو ارزش های الهی نهفته در وجود یکایک افراد دانست.

در ادامه این مراسم یکی از مداحان اهل بیت (ع) به نوحه خوانی در رسای شهدای واقعه کربلا پرداخت و حاضرین نیز به سینه زنی و عزاداری پرداختند .

شهیدان محمد گودرزی ، روح الله سیف ، غلامرضا شهبازی ، کریم محمودی ،کامران علی بخشی ، رضا احمدوند ،رمضان جلالوند و شهید عباس وحیدیان 8 شهید دانشجوی نهاوندی هستند که به فیض شهادت نائل شدند .

دیدگاه شما