تازه های سایت

کد مطلب: 13774
25. مهر 1392 - 13:05
پایگاه خبری گرو : سعید کیانی شاعر نهاوندی به عنوان شاعر برجسته کشوری در سال 91 انتخاب شد

سعید کیانی متولد سال 59 از شهرستان نهاوند است او دارای مدرک مهندسی صنایع غذایی و دانشجوی رشته حقوق است با او گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

DSC00496

این شاعر نهاوندی  که در قالب سپید شعر می سراید گفت : از بچگی شعر خواندن را دوست داشتم و بعد از آن با تلاش های زیاد خودم و همچنین کمک فراوان اساتید بزرگی مثل اقای علی علیپور شعر خواندن را ادامه دادم .

کیانی می گوید :اولین کتاب از شعرهایم به نام (خوب یا بد به ذهنت چسبیده ام )چاپ شده است و به زودی وارد بازار می شود و دومین کتابم با نام (آینه با کسی تعارف ندارد ) که به زبان انگلیسی هم برگردانده شده  تا پایان سال 92 منتشر خواهد شد .

او که تخلص اشکیا را برای خود انتخاب کرده گفت :تاکنون در جشنواره های زیادی شرکت کرده ام و عناوینی هم برای شهر عزیزم نهاوند به دست آورده ام که از آن جمله می توان به 6 مقام استانی و یک مقام منطقه ای و سه رتبه اول و برگزیده اشاره کرد ولی مهمترین عنوانی که کسب کردم عنوان  سوم شعر سپید در مسابقات بین المللی غدیر است .

وی گفت : در این مدت از محضر اساتید بزرگی مانند استاد علیپور ،کمال شریفی ،محمد علی بهمنی ،و حمید رضا شکار سری بهره برده ام و از همه  آنها تشکر میکنم .

کیانی در ادامه به وجود استعداد های فراوان شاعری در نهاوند اشاره کرد و گفت : متاسفانه به شاعران بها نمی دهند و گرنه در نهاوند استعداد های فراوانی داریم که اگر این استعداد ها شکوفا شود اساتید بزرگی مثل گروس عبدالملکیان که از مشاهیر شاعری کشور و افتخار نهاوند است رشد خواهند کرد .

او به انجمن های شعر در نهاوند اشاره کرد و گفت : در شهر نهاوند دو انجمن شعر به نام های سرای سخن و راستان در حال فعالیت هستند و اگر به آنها خوب پرداخته شود شاعران نهاوندی در سطح استان و کشور حرف برای گفتن خواهند داشت .

لازم به یاد آوری است که این شاعر نهاوندی در سال 91 از طرف روزنامه جام جم به عنوان یکی از شاعران برجسته ی کشوری معرفی شد.

این شاعر در پایان بیت اول را به حضرت علی (ع) و بیت بعدی را به تمام جوانان نهاوندی تقدیم کرد

ابراهیم نمی دانست

خانه ای که می سازد

چه کسی در آن به دنیا می آید

وگرنه

خودش را هم قربانی می کرد

 

برای دوست داشتن تو

دیگر نه دل کافیست

نه جان ......

باید از خاکم

از تو بتی بسازند

دیدگاه شما