تازه های سایت

کد مطلب: 38443
1. شهريور 1398 - 15:46
شما می‌توانید با مطالعه این مطالب بهترین راه را برای سلامت پوست و درمان آلرژی را بشناسید.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید، دنبال می‌کنیم.

چرا کم خون می‌شویم؟

کم خونی ناشی از فقر آهن است؛ افرادی که هوس یخ خوردن دارند اغلب نشانه‌هایی از کم خونی ناشی از فقر آهن در آنها مشهود است.

کم خونی زمانی رخ می‌دهد که خون شما گلبول قرمز سالم و کافی برای حمل اکسیژن را ندارد؛کار گلبول‌های قرمز حمل اکسیژن به سراسر بافت‌های بدن است و بدون آن فرد ممکن است احساس خستگی کند و تنگی نفس داشته باشد.

افرادی که با کم خونی ناشی از فقر آهن دست و پنجه نرم می‌کنند، آهن کافی در خون خود نخواهند داشت و بدون وجود این عنصر، گلبول‌های قرمز نمی‌توانند اکسیژن را آنگونه که باید حمل کنند.

برخی از محققان بر این باورند که جویدن یخ می‌تواند اثری را در افراد مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن تحریک کند که باعث ارسال خون بیشتر به مغز می‌شود؛ از آنجایی که مغز به کمبود اکسیژن عادت کرده است، چنین شرایطی باعث افزایش هوشیاری در فرد می‌شود.


بیشتر بخوانید: این خوراکی بدن شما را مقاوم دربرابرسرطان می‌کند/اینترنت چه بلایی سرمغزتان می‌آورد؟


طب سوزنی در نگاه افراد بسیار متفاوت است

طب سوزنی در نگاه اول ممکن است ترسناک باشد، اما برخی از تحقیقات نشان می‌دهد این طب می‌تواند به درمان برخی از بیماری‌ها کمک کند.

طب سوزنی بیش از ۲۵۰۰ سال مورد مطالعه و تمرین قرار گرفته است و بعضی از افراد  این طب را با یقین کامل به عنوان معجزه به منظور بهبود کیفیت زندگی خود می‌شناسند، زیرا برخی از مطالعات نشان می‌دهد این طب قادر به درمان همه درمان‌ها از آلرژی گرفته تا بیماری صبحگاهی و گرفتگی‌های شکمی است.

دارچین دشمن دیابت است

این ادویه علاوه بر پیشگیری از آلزایمر می‌تواند مانع بیماری قند شود؛ خوب است بدانید حدود ۲۰ درصد افرادی که از دیابت نوع ۲ رنج می‌برند در معرض آلزایمر قرار می‌گیرند.

دارچین قند خون را به میزان ۲۹ درصد کاهش می‌دهد؛ برای این کار کافی است که به مدت ۴۰ روز، روزانه دو مرتبه یک چهارم قاشق چایخوری دارچین مصرف کنید.

با این حال محققان همچنان در حال انجام بررسی‌های تکمیلی هستند البته نباید برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در مصرف این ادویه نیز دچار افراط شد؛ کافی است آن را در آشپزخانه داشته باشید و به طور مرتب و به میزان معقول به غذاهایتان اضافه کنید.


بیشتر بخوانید: مصرف میوه خشک درد یا درمان؟ / اثرات مفید روغن زیتون را دست کم نگیرید


تاثیر زالو درمانی بر سلامتی

زالو دارای سه فک یا ردیف‌های ریز دندانی است؛ آن‌ها روی پوست فرد نفوذ و ترشحات ضد لخته‌ای خود را از طریق بزاق وارد بدن می‌کنند سپس به زالو‌ها اجازه داده می‌شود خون را استخراج کنند البته این مقدار خون بسیار اندک است و برای هر زالو حدود ۱۵ میلی لیتر خواهد بود.

موقعیت‌های متعددی وجود دارد که می‌توان در آن از زالو به عنوان یک گزینه درمانی استفاده کرد؛ افرادی که ممکن است از این گزینه درمانی بهره‌مند شوند شامل افراد در معرض خطرات ناشی از دیابت، افرادی دارای بیماری قلبی، افرادی که جراحی پلاستیک را انجام داده‌اند، است.

این نوع درمان همچنین برای بهبود لخته‌های خونی و رگ‌های واریسی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ افرادی که کم خونی دارند، دچار لخته خون شده اند یا شریان هایشان مشکل دارد بنابراین کاندید مناسبی برای زالودرمانی نیستند؛ کودکان زیر ۱۸ سال و زنان باردار باید از انجام این روش درمانی خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

8 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.