تازه های سایت

کد مطلب: 18271
19. فروردين 1393 - 11:11
پایگاه خبری گرو: مروری بر چند خبر کوتاه درایام نوروز نهاوند
SAM_0699

پایگاه خبری گرو: مقام معظم رهبری سال 93 را به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری كردند تا با همان درایت و هوشمندی که ایشان در نامگذاری سال‌ها داشته‌اند، امسال نیز این نامگذاری که 2 حوزه بزرگ اقتصاد و فرهنگ را شامل می‌شود به عنوان فصل‌الخطاب برای مردم و مسئولان قرار گیرد. همچنان برای مردمی که همیشه یک پای ثابت همه افتخارات و حماسه‌های این سرزمین در تمام موضوعات مختلف بوده‌اند.
همگام با آغاز تغییرات در طبیعت و رویش دوباره، نهاوند نیز از این تغییرات بی‌نصیب نماند و با تغییراتی در حوزه مدیریتی و نیز مبلمان و چهره شهری سال جدید را آغاز کرد.


بازديد 75 هزار گردشگر نوروزي از اماكن ديدني نهاوند
بهار زيباي شهر سراب‌ها، 75 هزار گردشگر را براي بازديد از اماكن ديدني، تاريخي، مذهبي و طبيعت بكر اين سرزمين ميزبان بود. به گفته رئيس گردشگري شهرستان، اين تعداد گردشگر تنها شامل افرادي مي‌شود كه براي بازديد از اماكن مورد نظر بليت ورودي دريافت كرده‌اند.
ابراهيم جليلي گفته است: 4 هزار نفر هم در اماكن اقامتي اين شهرستان در ايام نوروز اسكان يافته‌اند.


سلامتی؛ بخشدار مرکزی شد
روزهای واپسین سال 92 بود که آخرین تغییرات مدیریتی نهاوند در این سال رخ داد تا در نتیجه آن سید رضا سلامتی با سابقه 24 سال فعالیت در آموزش‌و‌پرورش و 3 ماه کارشناس انتخابات و امور سیاسی استانداری همدان در سال 92 به طور رسمي به عنوان نیروی وزارت کشوری به جای خدایار ظفری که پیش از این بخشدار مرکزی نهاوند بود، قرار گیرد همچنین خدایار ظفری هم که سرپرست معاونت فرمانداری نهاوند را عهده‌دار بود، معاونت این فرمانداری را به عهده گرفت.


صادرات سیمان نهاوند به عراق از سر گرفته شد
با وجود برخی اختلافات كه سبب توقف صادرات سیمان از نهاوند به کشور عراق شده بود، با نشستی که بخشدار مرکزی و متولیان این موضوع در حمل‌و‌نقل و کارخانه سیمان در ایام نوروز تشکیل دادند؛ این صادرات با انعقاد تفاهمنامه‌ای از سر گرفته شد. در جریان این مشکل از 7 شرکت، 4 شرکت کارشان را متوقف کرده بودند که در نهایت 7 شرکت موردنظر این تفاهمنامه، کار صادرات سیمان نهاوند به عراق را از سر گرفتند.


خواهر خواندگی نهاوند با شهر همتراز روسیه
سنایی که پیش از این نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بود نیز در روزهای نوروز به نهاوند آمد، سفیر ایران در کشور روسیه 3 روز را در نهاوند ماند و از شهرها و بخش‌های مختلف بازدید کرد و پس از حضور در جمع معتمدین و شورای شهر فیروزان، شهرداری و شورای اسلامی شهر گیان و همچنین حضور در جمع مردم برزول و نمازجمعه نهاوند در مصلی این شهر، به روسیه بازگشت.
مهدی سنایی از پیگیر بودنش برای پروژه‌های مهم شهرستان از جمله سد گرین، بیمارستان و... خبر داده بود.
ره‌آورد سفر سفیر ایران در روسیه به نهاوند، خبر خواهرخواندگی نهاوند با یکی از شهرهای همتراز روسیه بود که قرار است در روزهای آینده با سفر سفیر روسیه در ایران، به نهاوند و آغاز مقدمات و زیرساخت‌های کاری این موضوع اجرایی و به نتیجه برسد.

 شهری که به استقبال نوروز رفت
اما تغییرات تنها در حوزه‌های مدیریتی نبود، مبلمان و سیمای شهری نهاوند هم تغییر کرده بود؛ آنچنان که مسافران نوروزی نیز گاهی آن را مطرح و برای این شهر آرزوی توسعه و پیشرفت می‌کردند.
خیابان‌ها و بلوارهای شهر هم از این تغییرات بی‌نصیب نمانده و تحول در چهره آن نمایان بود؛ اما ماهی‌های قرمز هفت‌سین به منظور جلوگیری از آسیب‌رسانی به محیط‌زیست به وسیله نصب آکواریوم‌هایی در برخی میادین شهر، جمع‌آوری شد تا محیط‌زیست در اینجا هم فراموش نشود البته اين طرح هنوز هم ادامه دارد.
شهردار نهاوند یک اقدام مثبت دیگر هم در روز طبیعت اجرا کرد و آن توزیع رایگان هیزم برای مسافران و گردشگران بود تا جنگل‌ها و مراتع شهرستان در روز طبیعت در امان باشند.

 گذشت؛ قاتل نهاوندي را از طناب دار نجات داد
در نخستين‌ روزهاي سال 93 شاهد گذشت خانواده نهاوندي نسبت به عفو از قصاص قاتل فرزند خود بوديم كه بر اساس آن پس از گذشت 7 سال با پا درمياني معتمدان شهر و برخي مسئولان، خانواده مقتول نهاوندي راضی به گذشت و اجرا نشدن حکم قصاص قاتل فرزند خود شدند و این بخشش سبب ایجاد صلح و آرامش بین دو طایفه قاتل و مقتول شد.
مراسم صلح و سازش در منزل هوشنگ محمودوند يكي از معتمدان شهر برزول با حضور 100 نفر از بزرگان شهر نهاوند و برزول و دو طایفه موردنظر انجام شد.

نویسنده : معصومه كمالوند

 

 

دیدگاه شما