تازه های سایت

کد مطلب: 18161
16. فروردين 1393 - 9:33
پایگاه خبری گرو: 30نفر از بانوان بیسواد و کم سواد روستای شعبان نهاوند قرآن را فراگرفتند.

DSC02199

به گزارش پایگاه خبری گرو،حجت الاسلام داود سلگی امام جماعت روستای شعبان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در روستای شعبان 30 نفر از بانوان بیسواد و کم سواد این روستا را با برگزاری کلاس های متعدد با نور الهی آشنا کردیم به صورتی که این بانوان الان میتوانند قران بخوانند.

وی که مربی طرح صالحین حوزه مقاومت بسیج روستای شعبان نیز هست گفت:این بانوان که سن اکثر آنها بالای 50 سال است با شور و اشتیاق در این کلاس ها حضور مییابند و به فراگیری قران همت می گمارند.

سلگی گفت: این کلاس ها زیر نظر کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان برگزار میشود و فکر میکنم این حرکت در سطح کشور بی نظیر باشد چون واقعا آموختن قران به افراد بیسواد و کم سواد خیلی کار با حوصله و پرزحمتی است.

مسئول کانون فرهنگی و هنری صاحب الامر روستای شعبان گفت: آموختن قران به این افراد نیاز به زمان و حوصله ی زیادی دارد که بنده به همراه خانم سهرابی از طلاب حوزه علمیه نهاوند اقدام به برگزاری این دوره ها کردیم و واقعا وقتی میبینیم این مادران ایه ای از قرآن را تلاوت میکنند و با چه اشتیاقی به قران آموزی می پردازند خیلی خوشحال میشویم و خدا را شکر می کنیم که حداقل توانستیم در راه قرآن قدمی برداریم.

DSC02196

حجت الاسلام سلگی گفت: به مدت دو سال است که در محل کانون روستا و هفته ای سه جلسه کلاس های روان خوانی و روخوانی قراآن را برگزار میکنیم.

در ادمه این گزارش خانم سهرابی استاد قران آموز این کلاس گفت: این بانوان و مادران واقعا برای فراگیری کلام خدا لحظه شماری میکنند و نتیجه این کار را نیز گرفته اند و توانسته اند مفاهیم قرآن را به متن زندگی خود بیاورند و به فرزندان خود نیز معرفی کنند.

وی گفت: آمادگی داریم که این کلاس ها را با تعداد افراد بیشتری برگزارکنیم و از حضور بانوان در این کلاس ها استقبال میکنیم .

 

دیدگاه شما