تازه های سایت

کد مطلب: 54993
12. دى 1402 - 9:07
با توجه به مشکلات اخیر ضرورت دارد
لزوم تعامل با معارضان برای اجرای سد گرین
با توجه به مشکلات اخیر و ایجاد مانع برای ادامه پروژه سد گرین نهاوند توسط معارضین ضرورت دارد تا با تعامل و اجرای قانون این مشکل حل شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سد گرین نهاوند به‌عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ استان همدان مدتی است که درگیر حواشی و مشکلات متعددی است که روند اجرای پروژه را مختل کرده است.
این سد تأمین‌کننده آب شهرستان نهاوند در افق دهه‌های آینده است و ضرورتی انکارناپذیر برای شهرستان نهاوند است.
تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی نهاوند و توسعه صنعت گردشگری ازجمله اهداف اجرای این طرح بزرگ است.
با توجه به کاهش بارندگی‌ها لزوم اجرای این طرح برای شهروندان اولویت دارد و مردم از مسئولان امر درخواست اجرای قانون و احداث این سد را دارد.
دراین‌بین مردم روستای «وراینه» که در نزدیکی این سد قرار دارند دغدغه‌ای دارند که روند اجرای کار را مختل کرده چون اهالی این روستا نسبت به معدن سنگ و برداشت سنگ از این مکان گلایه داشتند.
با توجه به اینکه این طرح مشکل اعتباری ندارد و از طریق ماده ۵۶ و توسط سه بانک تأمین اعتبارشده است مسئولان باید با اجرای قانون روند این طرح را تداوم ببخشند.
در فضای مجازی شهرستان پیام‌هایی مبنی بر تعطیلی این طرح منتشرشده تعدادی از کارکنان سد گرین نهاوند اعلام کردند که از سد گرین کنار گذاشته‌شده‌اند و عملیات اجرایی این پروژه عملاً متوقف‌شده است.
بنا بر اظهارت این افراد در حال حاضر افراد کمی به‌عنوان کارکنان در محل سد گرین باقی‌مانده‌اند.
مسئولان اجرایی این سد نیز در پاسخ به این اخبار و خبر تعطیلی سد گرین توضیحاتی در راستای تنویر افکار عمومی داده‌اند که در ادامه مشاهده می‌کنید.
با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت‌های نماینده مردم شریف نهاوند در مجلس شورای اسلامی، این پروژه هیچ‌گونه مشکل اعتباری ندارد و در حال حاضر علاوه بر اعتبار سال جاری به میزان ۷۵۰ میلیارد ریال و اعتبار ۱۷۴۰ میلیارد ریالی ماده ۵۶ برای سال آینده نیز مبلغ ۳۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد که بعد از طی روند اداری تخصیص خواهد یافت.
در خصوص تعدیل نیرو با توجه به ممانعتی که درروند اجرایی پروژه توسط عده‌ای که قصد دارند پروژه را جهت منافع خود همراه نمایند؛ ایجادشده است و با توجه به هزینه‌های بالاسری پروژه، به‌صورت موقتی تعدادی از کارکنان آزادشده‌اند که امیدواریم با همراهی مردم شریف و فهیم علی‌الخصوص اهالی بزرگوار روستای وراینه کارگاه هرچه زودتر از حالت نیمه فعال خارج شود و این عزیزان مجدداً به کار گرفته شوند.
با توجه به کاهش ساعات کاری کارگاه از ۱۲ به هشت ساعت و با عنایت به موارد ذکرشده بالا فعلاً غذای گرم در کارگاه طبخ نمی‌شود و هزینه غذا به فیش حقوقی کارکنان اضافه‌شده است.
در خاتمه انتظار می‌رود رسانه‌های محترم که امین مردم هستند پیش از  انتشار هر مطلبی ابتدا از منابع موثق موضوع را پیگیری و بعد منتشر نمایند تا خدای‌ناکرده اخبار غیرواقعی اذهان ملت شریف را مکدر نکند.
به گزارش پایگاه خبری گرو نهاوند، با توجه به این موارد لزوم اجرای طرح بر کسی پوشیده نیست و این سد می‌تواند روند توسعه شهرستان را شتاب ببخشید.
امیدواریم با سعه‌صدر، اجرای قانون و تعامل و گفتگو با معارضان و اهالی شریف روستای وراینه تدبیری اندیشه شود و دغدغه مردم این روستا نیز رفع شود.
می‌شود با کمک بزرگان و اهالی روستای وراینه مزایا و فواید این طرح بزرگ توجیه شود تا مشکلات این پروژه ملی هم برطرف شود و با ساخت سد مردم روستای وراینه نیز از برکات این سد به‌خصوص در حوزه گردشگری منتفع شوند.
امیدواریم با توجه به اینکه احتمال برگشت خوردن اعتبارات وجود دارد هرچه سریع‌تر روند اجرایی این طرح با همه توان شروع شود و طبق زمان‌بندی به اتمام برسد.

دیدگاه شما