تازه های سایت

کد مطلب: 54195
14. مهر 1402 - 1:36
مدیرکل هواشناسی استان همدان اعلام کرد: میانگین بارش در پهنه استان در نخستین بارش سال زراعی جاری برابر با ۳.۲ میلی‌متر ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حسین عابد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره اینکه استان همدان نخستین بارش سال رزاعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را در هفته دوم مهر تجربه کرد، افزود: بارش‌ها از عصر سه‌شنبه ۱۱ مهر آغاز شد و در اواخر وقت شب چهارشنبه ۱۲ مهر به اتمام رسید. این بارش عمدتا به صورت بارش باران و رگبار باران بوده است.

وی افزود: در ابتدا سامانه بارشی بیشتر بخش جنوب و جنوب شرق استان را تحت تأثیر قرار داد سپس تمامی استان به جز شمال غرب استان را متأثر کرد.

مدیرکل هواشناسی استان همدان ادامه داد: روز دوشنبه ۱۰ مهر در برخی نقاط بارش کمتر از ۰.۱ میلی‌متر(اشتران) رخداد اما بسیار ناچیز بوده است.

وی یادآور شد: بیشینه سرعت وزش باد در این سامانه جوی در برخی از ایستگاه‌های استان نظیر نهاوند ۷۶، قهاوند ۷۲، فامنین ۶۵، گل‌تپه ۵۸، همدان ۵۴ و ملایر ۵۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

عابد گفت: در این راستا اداره‌کل هواشناسی استان اقدام به صدور هشدار زرد دال بر وزش باد شدید و رگبار باران برای استان کرد. در بین ۱۰۳ ایستگاه هواشناسی استان همدان ۷۷ ایستگاه از ۱۵ میلی‌متر تا ۰.۱ میلی‌متر بارش را دریافت کردند که بیشترین مقدار در شمال شرق و جنوب شرق بارید.

دیدگاه شما