تازه های سایت

کد مطلب: 53710
18. مرداد 1402 - 8:18
امام جمعه نهاوند با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید در انعکاس اخبار واقعیات را در نظر بگیرند گفت: انتشار اخبار دروغ و غیر مستند عملی ناصواب است که باعث آسیب به جامعه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از  نمونه‌های بارز سوء استفاده دشمن و توطئه علیه نظام اسلامی مساله اغتشاشات سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه دشمن به گونه‌ای تبلیغ می‌کرد که تصور شود کار انقلاب تمام شده در حالی که آنها بعدا اعتراف کردند که این حرف صرفا یک تبلیغات بود و باز هم شکست خوردند از تاثیرگذاری رسانه و فضای مجازی بر افکار عمومی یاد کرد و گفت: قرآن کریم فرموده «هر گاه فاسقی برای شما خبری آورد درباره آن تحقیق کنید» و امروز صهیونیست‌ها و آمریکا فاسقان روزگار ما هستند.

امام جمعه نهاوند اظهار کرد: مردم باید صحت و سقم اخباری که از طریق شبکه‌های رسانه‌ای دشمن به جامعه می‌رسد را بررسی کنند و نباید بدون تحقیق و چشم و گوش بسته آن را بپذیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران نیز باید در انعکاس اخبار واقعیات را در نظر بگیرند زیرا انتشار اخبار دروغ و غیر مستند عملی ناصواب  است که باعث آسیب به جامعه می‌شود افزود: خبرنگاران باید بدانند آنان نیز ممکن است اشتباه و خطایی داشته باشند لذا هیچگاه نباید خود را مصون از اشتباه بدانند و باید مدام ضمن خودسازی نسبت به مسائل تحقیق داشته باشند.

مغیثی کار برای رضای خدا را عامل موفقیت و برکت در آن کار عنوان کرد و افزود: امسال در برخی رسانه‌های داخل و خارج علیه ماه محرم تبلیغات زیادی به راه انداختند تا عزاداری‌ها را کمرنگ کنند و از این طریق روی جوانان تاثیر بگذارند اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند علیرغم تبلیغ دشمن عزاداری‌ها با شکوه بیشتری برگزار شد.

وی انتقاد از عملکرد مسئولین را از وظایف اصلی خبرنگاران عنوان کرد و افزود: می‌توان اشکالات و عملکرد مسئولان را مورد نقد قرار داد اما این را باید در نظر داشت که به خاطر مسائل حاشیه‌ای نباید اصل قضیه را زیر سوال برد.

گفتنی است به مناسبت روز خبرنگار ، اصحاب رسانه نهاوند علاوه بر دیدار با امام‌ جمعه، با حضور بر مرقد شهدای رسانه با  اهداء شاخه گل نسبت به آنها ادای احترام کرده و با خانواده شهید رضا سوری از اصحاب رسانه شهید شهرستان دیدار داشتند.

دیدگاه شما