تازه های سایت

کد مطلب: 53466
18. تير 1402 - 8:21
اهالی روستای سیاه دره بخش خزل نهاوند از مسئولان محیط‌زیست برای جلوگیری و مقابله با خسارات فراوان گرازها به مزارع کشاورزی درخواست کمک دارند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، خسارت‌های بسیار شدید وجود تعداد زیادی گراز در اطراف روستای سیاه دره باعث گلایه و ناراحتی اهالی این روستا شده است و موجب نابودی بخش زیادی از مزارع و حاصل دسترنج یک‌ساله آن‌ها شده است.

مردم و شورای این روستا اعلام کردند؛ که گراز کل کشاورزی‌شان را نابود کرده و به خاطر خدا به  گوش کلیه مسئولین شهرستان نهاوند مانند نماینده مردم، فرماندار نهاوند دادستان، اداره محیط‌زیست، منابع طبیعی  نهاوند که چاره برای این روستا بیندیشند.

این اهالی اعلام کردند که یا دولت این روستا را خریداری کند تا ما 75 خانوار از این روستا کوچ کنیم و هرکدام به شهری برویم چون یک سال زحمت کشاورزی ما به هدر رفت و با این خرج هیچ درآمدی نداریم جز ضرر و زیان گراز.

قیاسی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند در ارتباط با شکوائیه تعدادی از اهالی روستاهای سیاه دره و ملوسان نهاوند در خصوص تعرض گرازهای وحشی به مزارع و باغات میوه اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام پذیرفته در خصوص ادعای شاکیان، دو گروه از میرشکاران استان به محل روستاهای شاکی اعزام تا با تعدیل و شکار تعدادی از گرازها، نسبت به دفع و جلوگیری از استمرار خسارات وارده اقدام نمایند.

وی همچنین در این رابطه به نقش مهم و بی‌بدیل گرازهای وحشی در زنجیره غذایی اشاره کرد و افزود: با توجه به حضور گرازها و توله‌های آن‌ها، گرگ‌ها کمتر متعرض دام‌های روستاییان می‌شوند و از گرازها و توله‌های آن‌ها استفاده می‌نمایند و دامداران می‌توانند با خیالی آسوده نسبت به گسیل دام‌های خویش به مراتع اقدام کنند.

رئیس اداره محیط‌زیست نهاوند در پایان گفت: اگر جمعیت این گرازها و خرگوش‌ها و... کم شود، گرگ‌ها ناچارند متعرض دام‌ها و انسان‌ها می‌شوند لذا شایسته است در حفظ آن‌ها کوشا باشیم

دیدگاه شما