تازه های سایت

کد مطلب: 52726
24. فروردين 1402 - 14:56
فرماندار نهاوند از رودخانه‌ها، معابر درون و برون‌شهری شهرستان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در پی بارش شدید باران در شهرستان و همچنین اعلام وضعیت هشدار سطح قرمز در مناطق جنوب غرب کشور امروز «ضرغام احمدوند» به همراه معاونین فرماندار و دبیر ستاد بحران  از نهر شعبان، بندهای انحرافی و روستاهای قلعه قباد، شعبان، فیازمان، معابر درون و برون‌شهری شهرستان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدیدها ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) و شکرگزاری بارش رحمت الهی، تصریح کرد: خوشبختانه باتوجه‌به تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های متولی طی 48 ساعت گذشته در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در سطح شهرستان وجود ندارد.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه درعین‌حال باتوجه‌به حجم بارش‌ها در برخی معابر شهری شاهد آب‌گرفتگی مختصر هستیم، گفت: از شهروندان و همشهریان فهیم شهرستان تقاضا داریم تا کاهش میزان بارش‌ها از ترددهای غیرضروری در محورهای درون و برون‌شهری اجتناب کنند.

وی افزود: امیدواریم با بارش‌های صورت‌گرفته شاهد رفع مشکل کمبود آب در بخش کشاورزی در سطح شهرستان باشیم.

پورحسینی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان:

با بارش های ۲۴ ساعت گذشته آب موجود در رودخانه های نهاوند از حالت طبیعی فراتر رفته و نزدیک به سیلابی شدن است.

بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان های اسدآباد و نهاوند بوده و رودخانه های واقع در جنوب نهاوند و حوالی نورآباد نزدیک به تبدیل شدن به سیلاب است.

هم اینک فرمانداران سراسر استان در حالت گشت زنی و رصد وضعیت شهرستان از نزدیک هستند و تاکنون گزارشی مبنی بر بروز خسارت ناشی از سیلاب از سوی فرمانداران به مدیریت بحران ارائه نشده است.

در صورت تداوم بارش ها احتمال قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز نیز وجود دارد با این وجود مدیریت بحران استان از آمادگی لازم برخوردار است...

دیدگاه شما