تازه های سایت

کد مطلب: 52479
19. اسفند 1401 - 11:11
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: به منظور ایجاد نشاط بهاری در آستانه نوروز باستانی برنامه نوروزخوانی و نمایش‌های خیابانی در نهاوند اجرا می‌شود.اجرای نوروزخوانی در نهاوند

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، امیر بحیرایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نوروز امسال برنامه نوروزگاه تا قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان در مراکز گردشگری این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند دارای جاذبه‌های گردشگری و توریستی مختلفی است، گفت: ایام نوروز بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و توریستی به تمام کشور است.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در نهاوند افزود: به منظور ایجاد نشاط بهاری در آستانه نوروز باستانی برنامه نوروزخوانی و نمایش‌های خیابانی در نهاوند اجرا می‌شود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی مردمان شهرستان نهاوند خونگرمی و مهمان‌نواز بودن آنان است که باید با تلاش شود با خدمات‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی این ویژگی بارز حفظ شود.

بحیرایی با بیان اینکه نوروز فرصتی مناسب برای معرفی فرهنگ‌های مختلف کشور است اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز به واسطه مسافرت‌هایی که از سوی مردم صورت می‌گیرد آنان با فرهنگ یکدیگر آشنا می‌شوند بنابراین باید از این فرصت برای معرفی آداب و رسوم و تاریخ کهن شهرمان استفاده لازم را ببریم.

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌ها باید ترتیبی داده شود تا ضمن اجرای برنامه‌های مفرح، حرمت و شأن ماه مبارک رمضان حفظ شود.

دیدگاه شما