تازه های سایت

کد مطلب: 44557
15. دى 1399 - 8:55
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: برگزیدگان اولین جشنواره سراسری شعر و دلنوشته به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مراسم اختتامیه جشنواره شعر و دل نوشته شهید سردار سلیمانی با حضور امام جمعه، مسئولان شهرستان نهاوند و جمعی از شاعران و برگزیدگان جشنواره در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) برگزار شد.

 امیر بحیرایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در این مراسم گفت: سردار سلیمانی آیینه تمام نمای ایستادگی در مقابل ظلم است و باید تلاش کنیم تا راه این شهید عزیز را ادامه دهیم.

وی افزود: جنگی که میان حق و باطل است تمام شدنی نیست و این تسلسل تاریخی و این تقابل  که قرآن کریم مفصل به آن پرداخته و همه اولیا و انبیا الهی در جبهه حق قرار دارند از آغاز تا ظهور اسلام و از اسلام تا فرجام تاریخ و تا پیروزی حق ادامه خواهد داشت.

بحیرایی با اشاره به تقابل های حق و باطل ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی نماد جبهه مقاومت و جهاد در راه خدا و نماد تمامی حق در مقابل باطل است.

 وی بیان داشت: سردار سلیمانی یک اسطوره و به فرمایش امام خامنه ای قهرمان ملی این مرز و بوم و اسلام است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر و دلنوشته به میزبانی نهاوند گفت: تعداد 250 اثر شامل 170 اثر شعر و 80 اثر دلنوشته از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: از میان این آثار پس از داوری در 2 بخش شهرستانی و کشوری آثار برگزیده انتخاب شد و جوایز نقدی و لوح تقدیر به برگزیدگان اهدا شد.

 در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند گفت: سردار سلیمانی، شهدا و آیت الله مصباح به خاطر ارادت به ولایت فقیه عزیز مردم شدند.

وی اظهار داشت: تبعیت از مقام معظم رهبری در همه حال در تمامی فتنه ها بوده که توانسته نظام مقدس ما را از گزند حوادث و مشکلات به سلامت عبور دهد.

مغیثی افزود: سردار سلیمانی افتخارش همیشه این بود که سرباز رهبر معظم انقلاب است و این ارادت خالصانه باعث شد که همه ملتهای مسلمان جهان بر داغش عزادار شدند و برای همه ما افتخاری شد.

بحیرایی در ادامه این مراسم گفت: در پایان با اهدا لوح و جایزه نقدی از برگزیدگان بخشهای مختلف جشنواره با حضور مسئولین تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: برگزیدگان اولین جشنواره سراسری شعر و دلنوشته به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در بخش شهرستانی ۵ نفر بودند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: در بخش شهرستانی اسدالله حیدری، محمد ساکی، معصومه کولیوند، شکوفه علیپور در بخش شعر و خانم سمیرا ظفری در بخش دل نوشته موفق به کسب رتبه برتر شدند.

وی بیان کرد: در بخش سراسری نیز مجتبی صفدری و آرش پورعلیزاده از استان گیلان شهر رشت، مهرداد مهرابی از شهر تهران، هاله صادقی از استان خوزستان شهر اندیمشک در بخش شعر و خانم نیلوفر حسن زاده از شهر اردبیل و معصومه طاهری فخر از استان همدان در بخش دل نوشته در این جشنواره برگزیده شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما