تازه های سایت

کد مطلب: 32747
2. مهر 1396 - 8:33
فرمانده سپاه نهاوند گفت: انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی حرکت کردن در مسیر انقلاب تنها راه پیشبرد مسیر پرافتخار نظام مقدس اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ کامران کریمی در جمع بسیجیان نهاوند به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بعدازاینکه ابرقدرت‌های شرقی و غربی دیدند که دیگر در بین مردم و انقلاب اسلامی جایی ندارند به فکر فتنه‌ای افتادند و آن‌هم جنگ تحمیلی علیه ایران بود و از میان کشورهای منطقه رژیم صدام را تجهیز کردند.

وی اظهار داشت: در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ بود که جنگ صدام علیه ایران آغاز شد و هزاران گلوله و بمب بر سر ملت بی‌پناه ریخته شد و مردم هم با مقاومت مثال‌زدنی خود در برابر این جنایات ایستادگی کردند و سپس گروه‌های مقاومت تشکیل شد و به جنگ با دشمن رفتند.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: ملت مقاوم ایران اسلامی با دستانی خالی و البته با سلاح ایمان به جنگ با دشمنی پرداختند که تا بن دندان مسلح بود و آمریکایی‌ها از آن‌ها حمایت می‌کردند و این در حالی بود که دشمن از انواع سلاح‌های سبک و سنگین استفاده می‌کرد و در این زمان بود که دستور جهاد از سوی امام خمینی (ره) اعلام شد و همه مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان تا جایی که توانستند عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

وی عنوان کرد: رزمندگان غیور ایران اسلامی با لبیک گفتن به‌فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی و با شجاعت و قدرت ایمان در مقابل دشمنان این مرزوبوم ایستادگی کردند و بعد از 8 سال جنگ تحمیلی اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمنان بیفتد.

کریمی در بخش دیگری از سخنانش اشاره‌ای به وظایف سپاه کرد و گفت: تعامل با همه دستگاه‌ها، انتقاد سازنده، مطالبه گری و جلوگیری از عبور از خط قرمزهای نظام ازجمله وظایف سپاه است و اگر قرار است که از این نظام دفاع کنیم تنها راهش انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی حرکت کردن در مسیر انقلاب است.

فرمانده سپاه نهاوند اظهار داشت: مسئولینی که سند ۲۰۳۰ را رد نکردند هم به یاد بیاورند که چه سرمایه‌هایی را برای این انقلاب از دست دادیم تا این نظام و انقلاب به دست آمد بنابراین خطوط قرمز نظام را فراموش نکنند.

کریمی گفت: در اکثر جنگ‌هایی که در دنیا اتفاق افتاده است؛ محرک همه این جنگ‌ها یا به‌صورت مستقیم و یا به‌صورت غیرمستقیم جنایتکاران آمریکایی بودند و در دفاع مقدس هم همه‌جانبه برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به صدام کمک می‌کردند.

وی با اشاره به سخنان سخیف رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: این اظهارات به‌خوبی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها از شکست‌هایی که توسط جمهوری اسلامی در منطقه به آن‌ها واردشده است چقدر عصبانی هستند به همین دلیل بر ضد کشورمان یاوه‌سرایی می‌کنند و جا دارد که مسئولان باقدرت در مقابل این اظهارات واکنش نشان دهند.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: بعد از دفاع مقدس در همه عرصه‌هایی که آمریکایی‌ها درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی بودند از نظام جمهوری ایلامی و مردم همیشه درصحنه تودهنی خورده‌اند و به همین دلیل نمی‌توانند جلوی عصبانیت خود را بگیرند.

کریمی افزود: جوانان غیور ایران اسلامی در طول دفاع مقدس با تبعیت از فرمان حضرت امام خمینی (ره) در مقابل دشمن ایستادگی کردند و امروز نیز به برکت خون مطهر شهدا و داشتن رهبری آگاه و شجاع که نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند؛ جمهوری اسلامی در دنیا عزتمند شده است و هیچ ابرقدرتی جرئت تعرض به کشورمان را ندارد.

وی در ادامه در خصوص فلسفه وجودی هفته دفاع مقدس گفت: ما هرساله هفته اول دفاع مقدس را جشن می‌گیریم تا چند درس بدهیم و چند بازخوانی کنیم.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: در طول این هفته می‌خواهیم به گوش جهانیان و علی‌الخصوص جوانان عزیز کشورمان برسانیم که کشور عزیزمان ایران زمانی مورد هجمه و تجاوز دشمن قرار گرفت که در سال‌های اولیه انقلاب به سر می‌برد و کشور آمادگی هیچ‌گونه نبرد کلاسیکی را نداشت و این جنگ را علیه ما به راه انداختند و این برای انقلاب اسلامی نوپای ما یک اتفاق ناجوانمردانه بود.

کریمی گفت: می‌خواهیم در این‌یک هفته بازخوانی کنیم برای خودمان و دشمنانمان که اگر فکر می‌کنید با این جنگ‌ها می‌توانید حتی ذره‌ای از خاک ایران را به دست بیاورید سخت در اشتباه هستید و هرگز چنین نخواهد شد و با حمایت‌های آمریکای جنایتکار به‌جایی نخواهید رسید و فکر حمله به ایران را از ذهن خود دور کنید.

وی تصریح کرد: این‌یک هفته را برای خودمان و ملت همیشه درصحنه‌مان نیز بازخوانی خواهیم کرد که بدانیم چه روزهایی را گذراندیم و درس‌هایی که از آن روزها گرفتیم را در اختیار جوانانمان بگذاریم تا عبرتی باشد برای آن‌ها و بدانند این سربلندی و سرافرازی بی‌جهت به وجود آمده است.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: می‌خواهیم به دشمنان بشناسانیم که قدرت نظامی جمهوری اسلامی به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری بسیار قوی و بازدارنده است که نمونه کوچکی از آن را به دشمنان قسم‌خورده انقلاب در دیر الزور نشان دادیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما