تازه های سایت

کد مطلب: 27904
26. آبان 1395 - 13:05
خانم زهرا معصومی مقدم دختر 9 ساله نهاوندی کتابی از مجموعه کتاب‌های نارنجی را برای کودکان و خردسالان معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مجموعه کتاب‌های نارنجی که داستان‌هایی برای کودکان و خردسالان است در دوره 52 جلدی چاپ و منتشرشده است و هر هفته یکی از این کتاب‌ها توسط علاقه‌مندان به کتاب معرفی می‌شود.

در این هفته یک از این مجموعه کتاب‌ها توسط خانم زهرا معصومی مقدم دختر 9 ساله نهاوندی برای علاقه‌مندان معرفی شد که همین موضوع بهانه ای شد تا گفت و گویی با این دختر 9 ساله و کتابخوان نهاوندی داشته باشیم.

خانم معصومی ازجمله علاقه‌مندان و دوستداران کتاب در شهرستان نهاوند است که با توجه به سن کمی که دارد در آینده می‌تواند درزمینهٔ کتاب و کتاب‌خوانی موفق شود.

وی در گفت و گو با ما می گوید: متولد آبان ۱۳۸۶ است و  از سه سالگی با کمک پدر و مادر کتابخوانی را به صورت تصویری شروع کردم و قبل از اینکه به مدرسه بروم مادرم برایم کتاب می‌خواند و بعد من با توجه به تصاویر کتاب، آن را مجددا می خواندم  اما حالا که به مدرسه می‌روم، خودم کتاب می‌خوانم.

 

dsc_0093

زهرا می افزاید: تاکنون بیش از هزار کتاب در موضوعات مختلف، داستانی و شعر را خوانده‌ام علاوه بر این در چندین برنامه کتابخوانی و داستان کوتاه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه شهید آیت الله حیدری و مدرسه حضور داشته‌ام.

زهرای ۹ ساله کتاب را دوست انسان می‌داند و ادامه می‌دهد: کتاب نباید هیچ وقت کنار گذاشته شود چرا‌که کتاب روشن‌کننده راه زندگی است و بهترین کار کتاب خواندن است.

کتابخوان خرد سال برتر کشور می گوید: در سن سه سالگی عضو کتابخانه شهید آیت الله حیدری نهاوند شده است و در روز بیش از  سه ساعت مطالعه غیر درسی دارد.

زهرا بیشتر به کتابهای داستان علاقه دارد و کتاب ۳۶۵ قصه برای شب های سال را بیشتر دوست دارد هر چند کتاب قصه های خوب، برای بچه های خوب را بارها خوانده است.

معصومی مقدم ادامه داد: در کنار مطالعه کتاب،حفظ قران را شروع کرده که تا کنون جز ۳۰ و چند سوره از جز ۲۹ را حفظ کرده است؛ هر چند از هنر نقاشی هم غافل نیست و به رشته ورزشی بدمینتون و بستکبال هم علاقه دارد.

زهرا دارای وبلاگی به نام خودش است و به هم سن و سالان خود توصیه می کند، بچه ها حتما کتاب بخوانند و با کتابخانه آشتی کنند چون کتاب غذای روح و فکر است و طرز فکر کردن را به انسان می آموزد.

مراد معصومی مقدم، پدر زهرا معتقد است که همه کودکان دارای استعداد هستند، اگر وقت کودکان کمتر هدر نرود و از وقتشان بهینه استفاده کنند همه کودکان کتابخوان می‌شوند.

وی با بیان اینکه زهرا از همان کودکی مطالبی که برایش توسط مادر خوانده می‌شد حفظ می‌کرد، گفت: همین استعداد سبب شد تا تعداد کتاب‌هایی که از کتابخانه به امانت گرفته شود، بیشتر شود.

پدر کتابخوان‌ترین خردسال کشور بهترین راه آموزش به کودکان را داستان‌گویی می‌داند و می‌افزاید: یکی از نکات تربیتی مناسب کودکان، بهره‌گیری از داستان‌های قرآنی برای کودکان است.

گفتنی است زهرا معصومی مقدم ۹ ساله در روز ۲۴ آبان ما سال جاری طی مراسم روز کتاب و کتابخوانی که در تالار وحدت تهران برگزار شد بعنوان خردسالترین کتابخوان کشور انتخاب و معرفی شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما