تازه های سایت

کد مطلب: 27901
28. مهر 1395 - 8:05
فرماندار نهاوند گفت: تا امروز حدود 9300 خانواده شهرستان نهاوند که بالغ‌بر 30 هزار نفر از جمعیت کل شهرستان را شامل می‌شود، اطلاعات خود را در سامانه سرشماری ثبت کرده‌اند.

کریم حمیدوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: سرشماری اینترنتی توسط مرکز آمار ایران از روز 3 مهرماه جاری شروع شد و در شهرستان نهاوند نیز تمهیدات خوبی برای حضور مردم و ثبت اطلاعاتشان اندیشیده شد.

وی اظهار داشت: در ادارات مختلف و توسط بخشداری‌ها و دهیاری‌ها به‌صورت رایگان کار ثبت اطلاعات خانوارها انجام می‌شود که با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام اینترنتی تا پایان روز 30 مهرماه از مردم درخواست می‌کنیم تا جایی که امکان دارد به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند.

فرماندار نهاوند با گلایه از آمار پایین ثبت‌نام‌شده در این شهرستان نسبت به شهرهای دیگر افزود: متأسفانه در شهرستان نهاوند با توجه به زیرساخت‌های اینترنتی که دارد و با توجه به تعداد زیاد افراد تحصیل‌کرده، ولی آمار خوبی درزمینهٔ ثبت‌نام افراد نداریم و در استان دارای رتبه 8 هستیم.

وی اظهار داشت: تا امروز در شهرستان نهاوند 9300 خانواده اطلاعاتشان را با موفقیت در سامانه سرشماری ثبت کرده و کد آماری را نیز دریافت کرده‌اند که این کد را باید زمانی که مأمور سرشماری به درب منزل انها مراجعه می‌کند در اختیار وی قرار دهند.

حمیدوند گفت: این تعداد خانوار درمجموع بیش از 30 هزار و 500 نفر از جمعیت شهرستان نهاوند را شامل می‌شود.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: ازنظر تعداد خانوار 15 درصد خانواده‌های نهاوندی به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند و ازنظر جمعیتی نیز 16/76 درصد از کل جمعیت شهرستان نهاوند در سرشماری اینترنتی مشارکت داشته‌اند.

وی با درخواست از مردم برای ثبت اطلاعات در این مهلت باقیمانده به طریق اینترنتی افزود: از امروز ثبت‌نام حضوری توسط مأموران آمارگیر در سطح کل شهرستان آغاز می‌شود ولی چون این کار پرهزینه است بنابراین مشارکت پاسخگویان در سرشماری اینترنتی کمک ارزشمندی در جهت کاهش هزینه این طرح ملی و تسریع در اجرای بهینه آن خواهد کرد.

حمیدوند گفت: کار سرشماری به‌صورت حضوری نیز از امروز با حضور 54 مأمور آمارگیر و 10 مسئول فنی در سطح شهر و روستاهای نهاوند آغاز می‌شود و مأموران آمارگیر همگی دارای کارت شناسایی هستند و به‌وسیله تبلت اطلاعات را ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما