تازه های سایت

کد مطلب: 23432
1. مرداد 1394 - 9:13
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند گفت: باید از تمام ظرفیت مساجد شهری و روستایی در راستای اجرای فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی استفاده کرد.
مساجد باید کانون تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ها درسطح شهر و روستاها باشد

به گزارش سایت گرو، حجت‌الاسلام والمسلمین مغیثی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند در سالن شهدای فرمانداری گفت: برای اینکه جایگاه مساجد ارتقا یابد ابتدا کارکردهای مساجد را عملیاتی کنیم و جوانان را به مساجد به‌عنوان پایگاه‌های فرهنگی جذب کنیم.

وی اظهار کرد: اولین اقدامات در این خصوص اقامه نماز جماعت در مساجد و تقسیم‌کارها به‌نحوی‌که مشخص باشد چه کسی چه وظیفه‌ای دارد بسیار ضروری است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: با توجه به اینکه دشمن هزینه‌های زیادی در راستای بیگانه کردن جوانان بافرهنگ نماز و معنویت کرده است بنابراین نقش مساجد در مقابله با جنگ نرم دشمن به‌عنوان پایگاه‌های مذهبی و فرهنگی در سطح شهرها و روستاها بسیار مهم است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام به روایتی از حضرت علی (ع) اشاره کرد که در آن می‌فرماید: «خداوند در نزد شما عبرت‌هایی از گذشته قرار داده که در هیچ‌کدام آن‌ها امتی مورد لعن الهی قرار نگرفته‌اند مگر اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر نکرده باشند.»

مغیثی گفت: ما نبایستی در برابر منکرات بی‌تفاوت باشیم که اگر بی‌اعتنا باشیم اولاً در آن گناه شریکیم و ثانیاً اگر بلایی نازل شود دامن همه ما را می‌گیرد.

وی بیان داشت: مهم‌ترین وظیفه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان فرهنگ‌سازی در خصوص اجرای واجب الهی امربه‌معروف و نهی از منکر است و امیدواریم که با عمل به این فریضه شاهد پایین آمدن مشکلات و معضلات موجود در جامعه باشیم.

در ادامه این جلسه مهرداد نادری فر سرپرست فرمانداری و نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند نیز با اشاره به جایگاه مساجد در دین مبین اسلام گفت: برای ارتقاء جایگاه مساجد بایستی از تمام ظرفیت‌های مساجد به‌عنوان یک کانون مردمی استفاده شود و همه افراد را برای مشارکت در امور مساجد فرابخوانیم.

 وی اظهار کرد: مشارکت مردم در امور مساجد و حضور در این مکان مقدس در فرهنگ ما از گذشته تابه‌حال وجود داشته و ما بایستی با برنامه‌ریزی مناسب به ارتقا این جایگاه کمک کنیم.

سرپرست فرمانداری نهاوند افزود: اعتیاد، بیکاری، ضعف اقتصادی خانواده، تغییر سبک زندگی، افزایش چشم و هم‌چشمی را از مهم‌ترین عواملی دانست که باعث می‌شود خانواده‌ها و جوانان نسبت به ازدواج بی‌تفاوت باشند.

وی گفت: پایین بودن آستانه تحمل در نهاوند باعث بروز بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی در این شهرستان شده است که وقوع و نزاع‌های دسته‌جمعی ازجمله این مشکلات است.

نادری فر بیان داشت: ما بایستی نسبت به فرهنگی سازی در خصوص بالا بردن آستانه تحمل مردم در شهرستان به‌سرعت کاری انجام دهیم.

وی در پایان عنوان کرد: انجام تبلیغات محیطی، استفاده از روحانیون، کارشناسان و افراد صاحب‌نظر که بتوانند این مسائل و مشکلات را برای مردم بازگو کنند بسیار تأثیرگذار است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده شاهد بالا رفتن تعداد ازدواج و پایین آمدن آمار طلاق و نزاع در شهر نهاوند باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما