تازه های سایت

کد مطلب: 22310
6. آبان 1393 - 12:28
به منظور انتخاب اعضای شوراهای دانش آموزی مدارس نهاوند، بیش از 24 هزار دانش آموز در هفدهمین دوره انتخابات شوراها به پای صندوقهای رای رفتند و نمایندگان خود را برگزیدند.

به گزارش سایت گرو، مدیر آموزش و پرورش نهاوند در مراسم برگزاری انتخابات شوراها در دبیرستان دخترانه فاطمیه گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی یکی از جلوه های مشارکت پذیری، مشارکت جویی و مسئولیت پذیری دانش آموزان و از ارکان مهم آموزشگاه در اداره امور به شمار می آیند.

وی افزود: کاری که دانش آموزان امروز انجام می دهند یک نوع تمرین دمکراسی و همچنین فراهم آمدن زمینه های لازم برای ارائه نقطه نظرات دانش آموزان در تصمیم گیریها می باشد.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: امروز دانش آموزان برای انجام امور به شما اعتماد پیدا کرده اند، لذا باید کاری کنید که در صورت انتخاب در شورای دانش آموزی به وعده های خود عمل کنید تا بتوانید به اعتماد آنان پاسخ مثبت دهید.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات باعث تقویت روح اعتماد به نفس در دانش آموزان می شود افزود: خوشبختانه در نظام آموزش و پرورش به بحث فعالیتهای گروهی و همچنین ایفای نقشهای اجتماعی توجه خوبی شده و همین مساله می تواند روعیه اعتماد به نفس را در دانش آموزان بالا ببرد.

وی گفت: از امروز شما دانش آموزان به عنوان مشاوران مدیر مدارس انتخاب می شوید و به عنوان حلقه واسط دانش آموزان آموزان با مدیر محسوب می شوید لذا باید خود را در قبال دانش آموزان مسئول بدانید.

وی گفت: در انتخابات امسال مدارس بیش از یک هزار و 300 دانش آموز در مقاطع مختلف به عضویت شورای دانش آموزی برگزیده می شوند.

وی با بیان اینکه در مدارس ابتدایی که کمتر از 100 دانش آموز دارند، پنج نفر به عنوان عضو اصلی شورا انتخاب می شوند، یادآور شد: در مدارسی که بین 100 تا 150 دانش آموز دارند هفت نفر به عنوان عضو اصلی و مدارس دارای 151 نفر دانش آموز به بالا 9 نفر به عنوان عضو اصلی شورا تعیین می شوند.

انتخابات شوراهای دانش آموزی برای هفدهمین سال متوالی است که در سطح مدارس برگزار می شود و دانش آموزان برای یک سال نمایندگان خود را برای عضویت در شورا برمی گزینند.

با تشکیل شوراهای دانش آموزی، افراد منتخب برای شوراهای دانش آموزی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها، در مرحله بعد به عنوان مشاور مدیر کل و در نهایت برای شورای دانش آموزی کشور انتخاب می شوند.

در حال حاضر بیش از 24 هزار و 500 دانش آموز در 168 آموزشگاه نهاوند مشغول به تحصیل می باشند .

دیدگاه شما